پذیرش بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج
کد خبر: 3849887
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

پذیرش بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش هزار و ۷۷۵ دانشجوی جدید در مقاطع مختلف این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

پذیرش بیش از 1700 دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج امروز، 22 مهرماه در جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج بر اساس رتبه‌بندی جهانی جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: این دانشگاه امسال 1775 دانشجوی جدید پذیرفته که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: این دانشجویان در دانشکده کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، نفت و گاز گچساران و صنعت معدن چرام مشغول به تحصیل هستند.

عریان اضافه کرد: ۵۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج را بانوان و ۴۵ درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۲۴۱ عضو هیئت علمی در دانشگاه یاسوج فعالیت می‌کنند که با توجه به جذب اعضای جدید در سال جاری، این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۶ دانشکده علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران است، ابراز کرد: این دانشگاه سه رشته کاردانی، ۲۸ رشته کارشناسی، ۴۸ گرایش کارشناسی ارشد و ۱۵ گرایش دکترا دارد.

عریان یادآور شد: دانشجویانی که بتوانند رتبه‌های اول را در رشته‌های خود کسب کنند، بورسیه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha