تشریح گزارش جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی خراسان شمالی
کد خبر: 3850456
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

تشریح گزارش جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی خراسان شمالی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جزییات برگزاری جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی، تشریح شد.

تشریح گزارش جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی خراسان شمالی

به گزارش ایکنا؛ با توجه به برگزاری ماهانه جلسات هیئت مدیره اتحادیه با حضور اعضای اتحادیه، این بار نیز این جلسه با حضور آقایان ایزانلو، رئیس هیئت مدیره و بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی استان، خانم‌ها قاسمی، حسینی، هاشمی مکرم و شکرانی مدیرعامل در دفتر اتحادیه برگزارشد.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل اتحادیه گزارشی از برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در شش ماهه اول سال جاری ارائه و طی توضیحاتی گفت: 19 کلاس آموزشی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی با سرانه هر نفر مبلغ 100000 ریال و کلاس آموزش تخصصی 270000 ریال از محل اعتبارات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن کشور، همچنین 60 کلاس دیگر نیز از محل اعتبارات فصل پنجم اداره کل تبلیغات اسلامی مورد حمایت قرار گرفتند.

بنابر این گزارش؛ در این جلسه مصوب شد، با توجه به برگزاری نمایشگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه که در دهه آخر ماه صفر در مرکز استان و در جوار حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برپا می‌شود، مدیرعامل برای معرفی مؤسسات قرآنی، بیان توان و ظرفیت آنها، تمهیدات لازم را بی‌اندیشد.

همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع خانواده، تربیت فرزندان و ازدواج‌های به هنگام با رویکرد قرآنی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مناطق خاص مرزی استان که مقرر شد از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طهورای رازوجرگلان انجام شود و مقررشد مدیرعامل برای انعقاد تفاهم نامه و جذب اعتبار پیش بینی شده اقدام کند.

دراین گزارش، نتایج ثبت نام برگزاری دوره تربیت مربی سبک زندگی (سطح یک) به‌مدت یک هفته در مرکزاستان توسط مدیرعامل ارائه شد.همچنین با توجه به استقبال مدیران مؤسسات دراین دوره، برای تکمیل ظرفیت لازم از مدیران خانه‌های قرآن، شرکت کنندگان در دوره‌های سبک زندگی و مربیان فعال قرآنی که حائز شرایط لازم هستند، ثبت نام انجام می‌شود.

بابایی مقدم رئیس اداره امور قرآنی استان در مورد فعالیت‌های جانبی که مؤسسات می‌توانند در کنار برنامه‌های قرآنی، خدمت به عموم مردم داشته باشند، صحبت‌هایی را بیان کرد. نظر و گزارش‌های اعضای هیئت مدیره در این زمینه نیز مطرح شد و مقررشد تا اتحادیه ازفعالیت‌های غیرآموزشی مؤسسات نیز که در ارتقا فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به محرومین و نیازمندان شهر و محلات، در سطح جامعه تلاش می‌شود، گزارشی تهیه ونسبت به انعکاس خبری آن اقدام شود.

همچنین در این جلسه موافقت شد، مدیرعامل اتحادیه و اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، از مؤسسات فرهنگی قرآن وعترت استان بازدید داشته باشند.

انتهای پیام
captcha