پیام نخست‌وزیر عراق به زائران امام حسین(ع)
کد خبر: 3850888
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

پیام نخست‌وزیر عراق به زائران امام حسین(ع)

گروه بین‌الملل ــ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای خطاب به زائران اربعین حسینی، مقدم آنها را به خاک این کشور گرامی داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از السومريه نيوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق‌‌، امروز، شنبه، 27 مهرماه مصادف با اربعین حسینی در بیانیه‌ای ضمن خوشامدگویی به میلیون‌ها زائر عراقی و غیرعراقی که برای گرامیداشت مراسم این روز بزرگ به استان کربلا آمده‌اند، این حادثه جانسوز را به تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت.

وی همچنین از نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی، صاحبان موکب‌های عزاداری، داوطلبان خدمت به عزادارن و پزشکان و همه کسانی که خدمات مختلف بهداشتی و غذایی در مسیرهای منتهی به کربلا را ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق در این بیانیه تأکید کرد: مشارکت میلیونی مردم عراق در پیاده‌روی نشان می‌دهد که ملت ما یک ملت آزده است. ملتی که تحقیر و ذلت را نمی‌پذیرد.

عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد: همه باید به یاد داشته باشیم که انقلاب امام حسین(ع)، انقلابی علیه ظلم و ستم بود و زیارت اربعین نیز در بطن خود به معنای عدم پذیرش هرگونه ویرانی و فساد است. ما نیز در دولت به دنبال ریشه‌کن کردن فساد و تحقق عدالت اجتماعی هستیم.

 

انتهای پیام
captcha