دلسردی‌های معلم قرآن
کد خبر: 3851555
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

دلسردی‌های معلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور مسابقات ملی قرآن که دغدغه تعلیم دین به نوآموزان را دارد، از سختی‌هایی می‌گوید که در این راه متحمل شده و هم‌اکنون به دلیل نبود حمایت مادی و حتی معنوی، تصمیم به توقف همه برنامه‌های قرآنی‌اش گرفته است.

دلسردی مروج قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد

محمود آسن، مدیر مؤسسه قرآنی سبطین دنا در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی سبطین در سی‌سخت از سال ۱۳۹۲ در گروه سنی نوجوانان و جوانان بانو و آقا با فعالیت ۴ مربی و اخذ مجوز از ارشاد اسلامی تأسیس شده است.

وی کلاس‌های حفظ قرآن و مفاهیم را از برنامه‌های اجرایی برشمرد و افزود: ارتباط قرآن با دروس، شخصیت‌سازی و الگو، صحبت‌های انگیزشی، تفاوت استقلال و آزادی و ... در این مؤسسه تدریس می‌شود.

منحل شدن یک مرکز قرآنی دیگر در یاسوج

این داور ملی مسابقات قرآن کریم با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز قرآنی در یاسوج، اضافه کرد: این مکان به علت کمبود اعتبار با وجود پیگیری والدین و ثبت نام بیش از 100 شرکت‌کننده منحل شده است.

آسن بیان کرد: با هزینه شخصی خودم تمام مدارس بویراحمد و دنا را پوشش قرآنی داده‌ام و به مدت یک هفته در مدارس گچساران، دهدشت، باشت و چرام تدریس کرده‌ام؛ اما در حال حاضر به علت نبود پشتیبان مالی و معنوی دلسرد شده‌ام و فعلاً کل برنامه‌ها تا اطلاع ثانوی منحل است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بودجه‌های فرهنگی در جای دیگر هزینه می‌شود و هیچ کس دلسوز قرآن نیست، تصریح کرد: خیران در این استان دنبال اسم و رسم هستند و به برنامه‌های قرآنی کمکی نمی‌کنند، ضمن اینکه آموزش و احکام نیاز استان است.

انتهای پیام
captcha