مرز خسروی، مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل تعیین شد
کد خبر: 3851852
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

مرز خسروی، مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل تعیین شد

گروه اجتماعی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل مرز خسروی و بازگشت آنان از پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده است.

مرز خسروی، مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل تعیین شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، امروز، 30 مهرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: تاکنون ۸ هزار نفر زائر اربعین به مرز‌های خروجی کشور جابه‌جا شده است و این میزان زائر با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس جهت حضور در راهپیمائی باشکوه پیاده‌روی اربعین به مرز‌های خروجی کشور جابه‌جا شده اند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرز‌های چهارگانه خدمات ارائه می‌کنند، تصریح کرد: امسال هیچ گونه افزایشی در کرایه اتوبوس‌ها نداریم و اگر زائران اربعین حسینی تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند شکایات خود را جهت بررسی به سامانه ۱۴۱ راهداری اطلاع دهند.

رحمتی با اشاره به اینکه مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل مرز خسروی و بازگشت آنان از پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده است، افزود: مسافرانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند از مورخ ۲۴ تا ۲۹ مهرماه در زمان برگشت توسط اتوبوس‌های خطی به کرمانشاه (پایانه معین) انتقال و از کرمانشاه نیز به استان اردبیل اعزام شدند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل انجام کلیه تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران اربعین حسینی را خاطرنشان کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته با هدف هماهنگی برای بازگشت عاشقان امام حسین(ع) دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مرز مهران و پایانه شهید کاویانی شهر کرمانشاه مستقر شده و همکاران حوزه معاونت حمل و نقل آماده ارائه خدمات به زائران استان اردبیل هستند.

وی اعلام نرخ کرایه جابه‌جایی مسافران به مرز‌های مهران و خسروی از مبداء کلیه شهر‌های استان توسط انجمن صنفی شرکت‌ها به شرکت‌های حمل و نقل را خاطرنشان کرد و گفت: همکاران راهداری از طریق سامانه ۱۴۱ به‌طور شبانه روزی و شماره تلفن ۳۳۸۱۶۸۷۴ برای جوابگویی و ثبت پیشنهادات و انتقادات و شکایت‌های رسیده جوابگو هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: به‌خاطر اوج بازگشت زائران اربعین حسینی پیش فروش بلیت اتوبوس و دایر کردن سرویس‌های دربستی به غیر از مرز‌های چهارگانه از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه در استان اردبیل ممنوع شده بود.

رحمتی با بیان اینکه طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۳ آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: ۳ هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشور‌های روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز وارد پایانه مرزی بیله‌سوار مغان شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته‌اند.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل فعال بودن ۸ گیت و پذیرائی از زائران اتباع خارجی در نمازخانه بزرگ اهل بیت(ع) پایانه مرزی را یادآور شد و افزود: برپایی نماز‌های باشکوه جماعت، قرائت زیارت عاشورا و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha