فعالیت 3300 مبلغ در طرح هجرت/ شوراهای پیوند آسمانی و ترویج ازدواج آسان
کد خبر: 3851920
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فعالیت 3300 مبلغ در طرح هجرت/ شوراهای پیوند آسمانی و ترویج ازدواج آسان

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی ــ تبلیغی حوزه علمیه قم از اجرای طرح‌های مختلف مانند مسجد تزار، تمسک به ثقلین و ... خبر داد و گفت: بیش از 3300 مبلغ در قالب طرح هجرت در مناطق مختلف کشور این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

فعالیت 3300 مبلغ در طرح هجرت/ اجرای طرح مسجد ترازحجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به طرح هجرت گفت: در این طرح سه هزار و 300 روحانی همراه با خانواده خود در مناطق مختلف کشور مستقر شده‌اند و به اقامه نماز جماعت و تبلیغ و سخنرانی برای مردم این مناطق می‌پردازند.

معاون تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه با بیان اینکه دو هزار و 650 مبلغ در طرح مدارس امین حضور دارند، اظهار کرد: مدارس امین مدارسی هستند که برنامه‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت از سوی مبلغان اعزامی حوزه به این مدارس انجام می‌شود.

نبوی به طرح‌های تمسک به ثقلین، مسجد تراز، پیوند آسمانی و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دیگر طرح‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: در طرح پیوند آسمانی صدها نفر از جوانان با وساطت امام جماعت مساجد توانسته‌اند ازدواج کنند.

شوراهای پیوند آسمانی

نبوی تصریح کرد: البته حوزه امکانی برای حمایت مالی در این زمینه ندارد و صرفاً تسهیل در فرایند شکل‌گیری ازدواج را با وساطت و صحبت با خانواده‌ها دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه، تشکیل شوراهای «پیوند آسمانی» در شهرها و روستاها را در این راستا ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس این طرح، مبلغان در رابطه با ترویج فرهنگ ازدواج آسان و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، آگاهی‌های لازم را به مردم و خانواده‌ها می‌دهند که جزء رسالت ذاتی حوزه و روحانیت است.

مسجد تراز

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه تصریح کرد: مسجد تراز رسیدن به مسجد فعالی است که در آن در سه وقت نماز جماعت اقامه می‌شود و دارای امام جماعت فاضل و فعال است و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی متناسب با هر منطقه در آن انجام می‌شود.

نبوی ادامه داد: در طرح تمسک به ثقلین هم هر مبلغ در منطقه‌ای که حضور دارد، پایگاه‌های قرآنی ثقلین را راه‌اندازی و در کنار آن مسائل مختلف مردم را نیز بررسی و به آن رسیدگی می‌کند؛ زیرا امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و آسیب‌های جدی آن، مبلغان باید بیش از پیش نسبت به اجرای برنامه‌های تبلیغی برای مردم و جوانان برنامه داشته باشند.

معاون فرهنگی ــ تبلیغی حوزه علمیه با اشاره به تبلیغ اینترنتی در فضای مجازی و ضرورت آن در دنیای معاصر و محدود نشدن به تبلیغ سنتی، ابراز کرد: از جمله فعالیت‌های این معاونت، تولید محتواهای تبلیغی باکیفیت است؛ زیرا جوانان امروز به راحتی به شبهات دسترسی دارند و شبهه را باید بلافاصله پاسخ بدهیم که تبدیل به گره ذهنی در ذهن جوانان نشود.

پویش «هل من ناصر»

نبوی با بیان اینکه پویش «هل من ناصر» در ایام عزای امام حسین(ع) راه‌اندازی شده بود، بیان کرد: هدف از طرح، تبیین اهداف امام حسین(ع) است تا بگوییم اگر در آن زمان نبودیم تا در کنار امام بجنگیم، امروز می‌توانیم با امر به معروف و نهی از منکر و رفتن راه امام، جزء یاران ایشان باشیم.

وی تصریح کرد: مبلغان و روحانیت علاوه بر اینکه تعداد زیادی به صورت فردی در مراسم اربعین حضور داشتند، در قالب کاروان‌های مختلف نیز از حوزه خواهران و برادران مشارکت کردند. این روحانیون با حضور در مواکب و سخنرانی و بیان احکام شرعی به ارائه خدمات دینی و فرهنگی به مردم پرداختند.

انتهای پیام
captcha