جشن‌های ربیع‌الاول مردمی برگزار شود
کد خبر: 3851932
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

جشن‌های ربیع‌الاول مردمی برگزار شود

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: حضور مردم و مشارکت آن‌ها در اعیاد و مناسبت‌ها به‌صورت میدانی اثرگذارتر بوده است.

جشن‌های ربیع الاول مردمی برگزار شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، احد جمالی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، روز گذشته، 30 مهرماه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های ربیع‌الاول و آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، اظهار کرد: ما شیعیان نهم ربیع‌الاول را روز بزرگی می‌شماریم و جشن می‌گیریم، زیرا حضرت مهدی(عج) امام حی و حاضر ما هستند و در این خصوص وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

وی افزود: شیعیان برای ولادت همه امامان(ع) شادی می‌کنند، اما برای امام زمان(عج) از آن جهت که حاضر و ناظر هستند و معاندین برای کم‌رنگ کردن مسئله بسیار تلاش می‌کنند اولویت داده‌اند.

معاون استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه تعظیم و بزرگداشت این روز به‌عنوان یک وظیفه دینی باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در این روز ضمن جشن و شادی، بیشتر برای حضور و سلامت وجود آن حضرت دعا و صدقه داده شود زیرا که این کارها خود اعلام بیعت با آن امام بزرگوار است.

جمالی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ مشارکت خودجوش و گسترده مردمی در برگزاری جشن و شادی امامت امام عصر(عج) بیش از پیش نهادینه شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص تسهیل‌گر باشند و زمینه را برای برگزاری برنامه‌های متنوع، محتوایی و اثر‌گذار در همه شهرستان‌ها فراهم سازند.

وی تصریح کرد: شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حتی در مناسبت‌های فرهنگی و معنوی و جشن و شادی هم باید طوری شادی کنند که منکری واقع نشود؛ چرا که مورد تایید اسلام نیست و موجب تقرب به خداوند و اهل بیت(ع) هم نمی‌شود.

همچنین، امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بعد معرفت افزایی در موضوع مهدویت موج بزند و نشاط و شادابی در حافظه گروه‌های سنی کودک و نوجوان باقی بماند.

وی به وجه مردمی‌تر کردن جشن‌ها تأکید و ابراز کرد: حضور مردم و مشارکت آنها در اعیاد و مناسبت‌ها به صورت میدانی اثر گذارتر بوده و دستگاه‌‌های اجرایی و بزرگان روانسازی و هدایتگری را برعهده داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد نقش رسانه را در این خصوص مهم دانست و یادآور شد: رسانه‌ها باید صفحه‌ای ویژه برای تبیین عظمت 9 ربیع الاول بازگشایی کنند.

انتهای پیام
captcha