خروج خودروهای بی‌کیفیت امری ضروری است
کد خبر: 3852138
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

خروج خودروهای بی‌کیفیت امری ضروری است

گروه اقتصاد ــ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ماه‌هاست که کشور با تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه شده و شرایط کاری نسبت به گذشته سخت‌تر شده، اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که مسئولان به وظایف خود عمل نکنند و هر اتفاقی را به پای تحریم‌ها بنویسند.

به گزارش ایکنا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد. او اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو را یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت دانسته و گفته قرار است تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف شوند.
در همین خصوص، روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه گفت: ماه‌هاست که کشور با تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه شده و شرایط کاری نسبت به گذشته سخت‌تر شده، اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که مسئولان به وظایف خود عمل نکنند و هر اتفاقی را به پای تحریم‌ها بنویسند.
وی افزود: ما انتظار تولید خودروهایی با استانداردهای جهانی نداریم، زیرا دانش و تکنولوژی مورد نظر آن مهیا نیست، اما خواستار ارتقای کیفیت محصولات و خروج خودروهای بی‌کیفیت هستیم و این روند را برای کشور ضروری می‌دانیم. حقیقتاً بسیاری از خودروهای تولیدی ما نه کیفیت لازم را دارند و نه از امنیت خوبی برخوردارند و شایسته است که فکر اساسی برای این موضوع شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: خودروسازان باید برای هزینه‌کرد مشتری احترام قائل شوند و خودرویی متناسب با شان مردم ایران را تولید کنند. خودرو وسیله‌ای برای آسایش و آرامش خانواده‌هاست و آن‌ها می‌خواهند این آرامش و امنیت را به‌معنای واقعی در جابجایی‌های خود حس کنند. برقراری سلامت جامعه یک روند همیشگی است و نباید امنیت جانی مردم را به‌خاطر تولید خودروهای بی‌کیفیت به خطر انداخت.
نماینده ارومیه اظهار داشت: تصمیم وزیر صمت در خصوص توقف چهار خودرو آن هم تا پایان سال و اوایل سال بعد، رویکردی درست و منطقی بود و جا دارد از پلیس راهنمایی و رانندگی هم تشکر کنم که برای اینکه فرهنگ استفاده از خودرو و ارتقای خودرو در کشور افزایش پیدا کند، تلاش‌های زیادی را به‌کار بستند.

انتهای پیام
captcha