به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با ابراز قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در عرصههای گوناگون خدماترسانی صنعت بیمه به زائران کربلای معلی، ضمن اعلام این خبر افزود: تعهد فراتر از قواعد بیمهای و اصول ریسکپذیری برای برقراری آرامش دربین شرکت کنندگان یکی از گستردهترین رویدادهای سالانه جهان اسلام از توان بالای تخصصی، فنی و همچنین مسئولیتپذیری اجتماعی صنعت بیمه کشور حکایت دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵۶میلیارد ریال خسارت ناشی از بروز حادثه برای ۶۵ جان باخته و سی میلیارد ریال برای ۷۸ فوت شده عادی خبر داد و افزود: در مراسم امسال، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به بیمارستانهای عراق پرداخت شده و مبلغ ۵میلیارد ریال دیگر نیز بابت هزینههای پاراکلینیکی هزینه شده است.
سلیمانی با تاکید بر این نکته که رویکرد صنعت بیمه به رغم ماهیت بازرگانی این صنعت در خصوص مراسم معنوی راهپیمایی اربعین، رویکردی سودآورانه نیست، بیان کرد: خدمت صادقانه و خالصانه صنعت بیمه به زائران، حذف نگاه اقتصادی و ایفای تعهدات به صورت حداکثری و پرداخت سریع خسارات، استراتژی اصلی صنعت بیمه در آئینهای اینچنینی به شمار میرود.
رئیس شورای عالی بیمه در ادامه از صدور معرفی نامه برای یک هزار و دویست حادثه دیده زائرین اربعین به بیمارستانهای کشور با هدف درمان تکمیل در پرداخت هزینه درمان و بستری زایرین عزیز، خبر داد و اظهار کرد: استقرار شبانهروزی همکاران بیمه ایران در موکبهای پیش بینی شده و ارایه خدمات به زائران از دیگر فعالیت های صنعت بیمه به حساب می آید و در همین راستا دویست تن از همکاران مسلط به زبان های فارسی و عربی نیز در طول مسیر راهپیمایی به انجام خدمات پرداختند.
وی حضور گسترده صنعت بیمه در میعادگاه بزرگ اربعین را علاوه بر تمامی دستاوردهای معنوی و آثار مثبت روحی، محملی مناسب برای اشاعه فرهنگ بیمه دانست و افزود: ایجاد فضایی امن و آرامش بخش از سوی صنعت بیمه می تواند زمینه همگانی سازی آن را در کشور فراهم کند و ظرفیت های آن را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
رییس کل بیمه مرکزی، ارایه خدمات متنوع و فراتر از تعهدات بیمه نامهها به شرکت کنندگان در راهپیمایی را در راستای مسوولیت های اجتماعی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: بیمه نامههای راهپیمایی بزرگ اربعین با رویکرد غیراقتصادی طراحی شده که پرداخت خسارات بیش از سقف حق بیمههای دریافتی این حقیقت را به اثبات میرساند.
گفتنی است علاوه بر خدمات یاد شده، امدادرسانی به حادثه دیدگان، پذیرایی از موکبهای عزاداری، فعالیت در بیمارستانهای صحرایی، راهاندازی گشت سیار پرداخت خسارت و پرداخت هزینههای بیمارستانی ناشی از درمان کامل ۱۲۰۰ زائر اربعین نیز از خدمات دیگر صنعت بیمه به شمار میرود و با توجه به تداوم حضور برخی از زائران و همچنین طول درمان برخی ازآسیب دیدگان ارایه خدمت به این عزیزان همچنان ادامه دارد.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی صنعت بیمه بیش ازسه میلیون بیمه نامه به ارزش حدود چهارصد و پنجاه میلیارد ریال، برای زائران کربلا در ایام اربعین حسینی صادر شده که خسارات پرداختی عدد بیشتری را نسبت به میزان حق بیمه دریافتی نشان میدهد.
انتهای پیام