نمایشگاه کتاب کهگیلویه‌و‌بویراحمد گشایش یافت
کد خبر: 3855644
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

نمایشگاه کتاب کهگیلویه‌و‌بویراحمد گشایش یافت

گروه فرهنگی ــ نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه‌و‌بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و بویراحمد، امان‌الله نجفی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 18 آبان‌ماه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) یاسوج، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین عامل رشد و آگاهی مردم محسوب می‌شود و در این راستا نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سیصد و نود و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی در کشور و نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه‌و‌بویراحمد است، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ ناشر از سراسر کشور با عرضه 65 هزار و ۵۷۹ عنوان کتاب با ۱۲۵ غرفه در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره) شهر یاسوج برپا‌ شد.

سرپرست اداره‌کل ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد بیان کرد: برای این نمایشگاه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بن یارانه‌‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده که از طریق شعبه بانک عامل مستقر در نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.

همچنین، قادر آشنا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز گفت: 130 میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه سال گذشته تهران تنها از طریق کارتخوان به فروش رسید.

وی افزود: علی‌رغم تمام مشکلات، استقبال از نمایشگاه‌های کتاب و کتابخوانی بهبود یافته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه برابر با کشور چین در کشور ناشر وجود دارد، افزود: سالانه در کشور ۱۰۰ هزار عنوان کتاب جدید چاپ می‌شود که ۷۰ هزار عنوان آن چاپ اول است.

آشنا با اشاره به اینکه طی سال‌جاری در ۷ نمایشگاه کتاب استانی ۲۵ میلیارد تومان کتاب خریداری شد، اضافه کرد: دو نمایشگاه کتاب کهگیلویه‌و‌بویراحمد و اصفهان نیز طی امروز فعال می‌شود.

وی با تأکید بر رفع مشکلات حوزه‌های کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: گرانی کاغذ مشکلاتی برای ناشران رقم زده است و رفع مشکلات حوزه نشر نیز مورد تأکید است.

یادآور می‌شود، نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همچنین سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۱۸ تا ۲۳ آبان همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
captcha