وجود ۳۰ هزار فعال صنایع دستی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3855934
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

وجود ۳۰ هزار فعال صنایع دستی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به وجود ۳۰ هزار فعال صنایع دستی در این استان، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر شناسنامه‌دار هستند.

وجود 30 هزار نفر فعال صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بازدید از غرفه ایکنا در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای یاسوج، گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با سیاست‌گذاری خوب باید تبیین شود و حمایت همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های مختلف انجام گیرد تا هر یک از خانه‌ها به کارخانه تبدیل شود.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه در گلستان 10 یاسوج، بیان کرد: در دیگر شهرستان‌ها در حال خرید زمین هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مشاغل خانگی بهترین برنامه خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در جامعه است، ضمن اینکه موفقیت این طرح فوق ملی در کشورهای دیگر از جمله چین بر هیچ کس پوشیده نیست.

باقری با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی در ابتدای راه هستیم و البته مطلوب است، تصریح کرد: با توجه به توان استان در زمینه‌های صنایع دستی، کشاورزی و ... هنرآموزان باید راهنمایی و تقویت شوند.

وی با اشاره به وجود 30 هزار فعال صنایع دستی، ابراز کرد: از این تعداد 15 هزار نفر شناسنامه‌دار هستند.

بنا بر این گزارش، طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است. نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همچنین سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۱۸ تا ۲۳ آبان همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
captcha