جهاددانشگاهی به یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در توسعه علمی و فناورانه تبدیل می‌شود
کد خبر: 3856354
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
طیبی:‌

جهاددانشگاهی به یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در توسعه علمی و فناورانه تبدیل می‌شود

گروه جامعه ــ رئیس جهاددانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از اینکه عضو پژوهشگاه رویان به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام انتخاب شد، گفت: با حمایتی که مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی داشته‌اند، طی دو تا سه سال آینده به یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در توسعه علمی و فناورانه تبدیل می‌شویم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با ابراز خرسندی از اینکه سال‌ها زحمت و تلاش علمی و فناورانه همکاران جهاددانشگاهی در پژوهشگاه رویان، روز گذشته در سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) مورد قدردانی قرار گرفت و پروفسور حسین بهاروند، استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، که بر روی درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول درمانی پژوهش می‌کند، برنده سومین دوره جایزه جهانی مصطفی(ص) شد، گفت: همکاران ما در پژوهشگاه رویان فعالیت‌های ارزنده‌ای در بحث سلول‌های بنیادی، کاربرد این سلول‌ها و درمان پارکینسون انجام داده‌اند که کار جدید و ارزشمندی در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به همت جهادگران دانشگاهی نه تنها موفق شده است خود به علم روز دنیا دست یابد، بلکه نوآوری‌های علمی نیز داشته و این مسئله عجیبی نیست؛ این توانمندی در تک‌تک جوانان ما وجود دارد، فقط باید استعدادها شناسایی شوند و مورد حمایت قرار گیرند. سپس به آنها اعتماد شود و منابع لازم در اختیارشان قرار گیرد.

طیبی با تأکید بر اینکه هم رویان و هم سایر واحدهای جهاددانشگاهی اثبات کرده‌اند که ایران توان انجام فعالیت‌های بزرگ علمی و فناورانه را دارد، اظهار کرد: کشور ما می‌تواند متکی بر علم باشد و از این رهگذر همه جوانان ایرانی صاحب شغل آبرومند شوند. می‌توانیم کشوری داشته باشیم که هم الگوی اسلامیت، هم الگوی ایرانیت و هم مدل موفقی در جهان اسلام باشد.

وی در خصوص حمایت‌هایی که باید از پژ‌وهشگران برتر انجام شود نیز چنین گفت: از اینگونه فعالیت‌ها باید حمایت بیشتری شود. البته از رهبر معظم انقلاب باید تشکر ویژه‌ای کنم. حمایت ایشان از فعالیت ارزنده‌ای که در رویان آغاز شد، سبب شد تا امروز رویان به این مرحله از موفقیت‌ دست یابد. همچنین حمایت‌های اخیری که از جهاددانشگاهی در اجرای 31 پروژه فناورانه انجام داده‌اند ما را بسیار دلگرم کرده است و من این نوید را می‌دهم که با حمایتی که معظم‌له از جهاددانشگاهی انجام داده‌اند، طی دو تا سه سال آینده این نهاد انقلابی به یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در توسعه علمی و فناورانه کشور تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha