تأکید اتحادیه اروپا بر اعلام سریعتر نتایج انتخابات افغانستان
کد خبر: 3856530
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

تأکید اتحادیه اروپا بر اعلام سریعتر نتایج انتخابات افغانستان

دیگر رسانه‌ها ــ رئیس سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، انتخابات جمهوری افغانستان را برای شروع مذاکرات صلح مهم برشمرد و تصریح کرد: نتایج این همه‌پرسی باید هر چه سریعتر اعلام شود.

تأکید اتحادیه اروپا بر اعلام سریعتر نتایج انتخابات افغانستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، فدریکا موگرینی،‌ رئیس سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، بر اعلام هر چه سریعتر نتایج انتخابات افغانستان پس از برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا تأکید کرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هر چه سریعتر اعلام شود و همه احزاب باید آن را بپذیرند.

به گفته موگرینی، اگر نتایج انتخابات پذیرفته نشود،‌ یا به روشی زیر سؤال برده شود،‌ باعث بروز بحران می‌شود. این موضوع به سود کسانی است که در روند دموکراسی افغانستان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و زمینه انجام مذاکرات صلح را تضعیف می‌کند.

وی معتقد است که در پروسه دموکراسی، گاهی پیچیدگی‌هایی ایجاد می‌شود و فرایندهای زمان‌گیر بروز پیدا می‌کند. از احزاب سیاسی می‌خواهم که برای شروع روند مذاکرات صلح میان حکومت این کشور پس از انتخابات و طالبان تلاش کنند.

موگرینی با تصریح بر اینکه به صلح، امنیت، ثبات و حقوق مردم افغانستان علاقه‌مند هستند، گفت: ما آماده پشتیبانی از روند مذاکرات صلح هستیم.

یادآور می‌شود، سازمان ملل متحد و گروه حمایت از انتخابات افغانستان به کمیسیون همه‌پرسی این کشور تأکید کرده‌ است که مانع از تأخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات شود.

انتهای پیام
captcha