برآورد 179 میلیون تومانی از اجرای نیات واقفان در «داورزن»
کد خبر: 3856531
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

برآورد 179 میلیون تومانی از اجرای نیات واقفان در «داورزن»

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: مجموع اجرای نیات واقفان در این شهرستان طی هشت ماه گذشته، 179 میلیون تومان بوده است.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، 21 آبان‌ماه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: مأموریت‌های اوقاف و امورخیریه در سه حوزه بقاع متبرکه، قرآن و موقوفات است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد موقوفات داورزن با نیت عزاداری حضرت سید‌الشهدا(ع) است، افزود: برای عزاداری و اطعام در ماه محرم و صفر 70 میلیون تومان در 9 روستای این شهرستان هزینه شده است.
خانی با بیان اینکه حفظ عین موقوفه مقدم بر اجرای نیت واقف است، اظهار کرد: 60 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای حفظ عین موقوفات شامل لایه‌روبی قنات و ... هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن بیان کرد: 16 موقوفه قرآنی در این شهرستان وجود دارد که این موقوفات از سوی مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم داورزن با هزینه سه میلیون تومان اجرای نیت شده است.
وی در ادامه گفت: در طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی هفت میلیون تومان از محل موقوفات مرتبط برای زائران امام رضا(ع) در موکب‌های شهرستان هزینه شده که شاخص‌ترین آنها موقوفه رباط در روستای حسین‌آباد است.
خانی بیان کرد: 15 میلیون تومان از عواید حاصله از موقوفه آل احمد و دیگر موقوفات مرتبط برای هزینه‌های دارویی و درمان در اختیار نیازمندان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد شهرستان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: 18 میلیون تومان از محل درآمد موقوفه عبدالصانع به مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار پرداخت شده، دو میلیون تومان برای بقاع متبرکه شهرستان و چهار میلیون تومان به مساجد داورزن از محل موقوفات کمک شده است.
یادآور می‌شود، شهرستان داورزن دارای ۷۸۵ موقوفه با ۲۰۴۲ رقبه است و در کیلومتر ۲۹۸ کیلومتری مشهد مقدس و حدود ۷۰ کیلومتری غرب سبزوار قرار گرفته است.
زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha