مسجد جایگزین «بابری» باید در همان محل ساخته شود
کد خبر: 3856536
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
مسلمانان هند تأکید کردند؛

مسجد جایگزین «بابری» باید در همان محل ساخته شود

گروه بین‌الملل ــ یکی از رهبران مسلمان هند تأکید کرد زمینی که قرار است دولت این کشور برای ساخت جایگزین مسجد تخریب‌شده بابری به مسلمانان بدهد،‌ باید در همان منطقه شهر «آیودیا» باشد که مسجد در آن قرار داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل ازExpress Financial،‌ «اقبال انصاری» که یکی از شاکیان اصلی این پرونده نیز هست، به همراه چند تن دیگر از رهبران محلی مسلمان این خواسته را از دولت مطرح کرد.

وی گفت: اگر می‌خواهند زمینی به ما بدهند، باید در منطقه 27 هکتاری باشد که مسجد بابری در آن قرار داشت و اکنون در اختیار دولت است. در غیر این صورت ما آن را رد می کنیم،‌ چون این منصفانه نخواهد بود.

مولانا جلال اشرف، یک روحانی محلی، هم با اشاره به حکم دادگاه عالی مبنی بر دادن محل مسجد بابری به هندوها و ارائه زمین دیگری به مسلمانان برای ساخت مسجد،‌ گفت: مسلمانان اگر بخواهند می‌توانند خود زمین را برای ساختن مسجد خریداری کنند و نیازی به دولت ندارند. 

وی افزود: اگر دادگاه یا دولت بخواهند تا حدودی احساسات ما را آرام کنند، باید 2 هکتار زمینی را که قرار است به ما بدهند بخشی از همان زمین 27 هکتاری باشد که مسجد بابری در آن قرار داشت، زیرا بسیاری از قبرستان‌ها و مزار‌های مسلمانان در آن منطقه قرار دارند.

طبق حکم دادگاه عالی هند، که روز شنبه اعلام شد،‌ دولت این کشور در ازای واگذار‌کردن زمین مسجد به هندو‌ها، یک زمین 2 هکتاری را برای ساخت مسجدی در این شهر در اختیار مسلمانان می‌گذارد. مسجد بابری در سال ۱۹۹۲ در پی حمله گروهی از هندوهای متعصب ویران شد. در جریان این حمله و منازعات پس از آن، حدود دوهزار نفر، که اکثر آنها مسلمان بودند، کشته شدند.

انتهای پیام
captcha