فضای همدلی را برای خدمت به مردم ایجاد کنیم
کد خبر: 3856552
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
‌ روحانی:

فضای همدلی را برای خدمت به مردم ایجاد کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس جمهور با بیان اینکه باید فضای همدلی را برای خدمت به مردم ایجاد کنیم، گفت: اگر حاصل عمر ما خدمت به خلق و هدایت یک انسان بود برای ما بس است، پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمود: اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی از تمام دنیا برای تو بهتر است.‌‌

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز سه‌شنبه، 21 آبان در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه کلام پیامبر(ص) ‌‌حق است، گفت: امیدی که قرآن به ما می‌دهد می‌گوید باطل ماندنی نیست و ممکن است چند صباحی سر و صدایی داشته باشد اما ماندنی نیست.

وی با بیان اینکه باید ‌فضای همدلی را برای خدمت به مردم ایجاد کنیم، افزود: اگر حاصل عمر ما خدمت به خلق و هدایت یک انسان بود برای ما بس است، پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمود: اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی از تمام دنیا برای تو بهتر است.‌‌

روحانی با اشاره به افتتاح ۱۴ طرح ورزشی در کرمان بیان کرد: خوشحالیم که برخی از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان برای روستاهاست و یکی از افتخارات این دولت، خدمت‌رسانی به روستاها بوده و آمار و ارقام نشان می‌دهد که تلاش ۸ ساله این دولت، کارهای بزرگی در آب، برق، گاز، مدارس، اشتغال، بوم‌گردی، ارتباطات و ... برای روستاها بوده و خوشحال‌کننده است که جوانان روستایی احساس کنند همه امکانات زندگی سالم و خوب در کنار آن‌ها قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در نشست شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: استان کرمان دارای جغرافیای بزرگ و مساحت پهناوری است و چهار فصل دارد.

وی با بیان اینکه مردم این استان، مردمی نجیب، انقلابی و شهیدپرور هستند، افزود: کرمان مهد رزمندگان و سرداران دلاور است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تضمین قیمت محصولات کشاورزی و باغی و مدیریت سطح کشت و فراهم ساختن مقدمات برای عرضه محصولات در بازار و صادرات در استان کرمان وجود ندارد، بیان کرد: درصد بالایی از معادن کشور نیز در کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که فرصت‌های شغلی فراوانی برای جوانان استان با استفاده از این ظرفیت ایجاد شود، گفت: کارگران زحمت‌کش در شرکت‌های پایین‌دستی و بنگاه‌های اقتصادی حقوق خود را با تأخیر دریافت می‌کنند در حالی‌که کارگران در شرکت‌های بالادستی وضعیت دیگری داشته و به موقع حقوق خود را دریافت می‌کنند.

محمدحواد فدائی، استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: امیدوارم این سفر دولت منشأ خیر و برکت برای استان باشد، دیروز تعدادی از طرح‌های اقتصادی افتتاح شد و در مجموع هزار و 57 پروژه با اشتغال 4 هزار و 785 نفر اشتغال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به استان کرمان عملیات اجرایی در بخش دولتی ۷ پروژه با ۱۸۶۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفری آغاز می‌شود و ۹۲ پروژه بخش دولتی با ۲۸۲ میلیارد تومان و اشتغال ۹۶۷ نفر بهره‌برداری می‌شود.

استاندار بیان کرد: در بخش خصوصی نیز عملیات اجرایی ۶۹ پروژه با ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۴۱ نفر آغاز می‌شود و ۸۸۹ پروژه با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۴۷۷ نفر بهره‌برداری می‌شود. در مجموع ۱۰۵۷ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۷۸۵ نفر اشتغال بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha