اعلام وضعیت فوق‌‌العاده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین
کد خبر: 3856578
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

اعلام وضعیت فوق‌‌العاده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین

گروه بین‌الملل ـ در پی حملات گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) به تل‌آویو، در شهرک‌های صهیونیست‌نشین وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.

اعلام وضعیت فوق‌‌العاده در شهرک‌های صهیونیست‌نشینبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، گردان‌های قدس در پاسخ به شهادت «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان ارشد جنبش جهاد، از صبح امروز حملات راکتی گسترده‌ای را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین آغاز کرده‌اند.

این حملات راکتی سبب شد که اسرائیل ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» با نوار غزه را ببندد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ضمن اعلام تعطیلی مدارس و توقف حرکت قطارها و بستن جاده‌های اصلی مجاور غزه، از اعلام آماده‌باش و گشایش پناهگاه‌ها خبر داد.

جبهه داخلی رژیم اشغالگر نیز ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، خواستار باقی ماندن شهرک‌نشینان در نزدیکی پناهگاه‌ها تا فاصله 80 کیلومتری از نوار غزه شد. همچنین، علاوه بر تعطیلی دانشگاه عبری واقع در «رحوفوت» در جنوب تل‌آویو، حرکت قطارها میان شهر «عسقلان» و شهرک «سدیروت» نیز متوقف شده است.

گردان‌های قدس وابسته به جنبش جهاد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به تجاوزات و اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها پاسخ محکمی می‎دهیم. این گردان‎ها شهرک عسقلان و سدیروت را هدف قرار دادند و بنابر اعلام منابع رسانه‌ای، گروه‎‌های مقاومت فلسطین از صبح امروز تاکنون بیش از ۵۰ موشک به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده‌اند.

منزل «بهاء ابوالعطا» معروف به «ابو سلیم» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گردان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بامداد امروز، ۲۱ آبان‌ماه، از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در محله «الشجاعیه» غزه هدف قرار گرفت و در این حمله او و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند وی نیز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام
captcha