ممنوعیت برپایی جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در کشمیر
کد خبر: 3856652
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

ممنوعیت برپایی جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در کشمیر

دیگر رسانه‌‌ها ــ‌ نظامیان هندی مانع برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت در کشمیر تحت کنترل این کشور شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پارس تودی، نظامیان هندی مانع برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت در کشمیر تحت کنترل این کشور شدند.

دولت هند در توجیه ممانعت از برگزاری این جشن، وضعیت فوق العاده در جامو و کشمیر را بهانه قرار داده است.

این نخستین بار در تاریخ کشمیر تحت کنترل هند است که مردم این منطقه از برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت منع شدند.

مخالفت هند با برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در ادامه سلسه اقدامات دولت حزب بهاراتیا جاناتا(بی جی پی) و هیئت حاکمه این کشور ضد مسلمانان در هند است. پس از لغو خودمختاری و اختیارات ویژه منطقه کشمیر تحت کنترل هند، تقسیم کشمیر تحت کنترل هند به دو منطقه مجزا و واگذاری کامل زمین مسجد بابری به هندوها، ممانعت از برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) چهارمین اقدام بزرگ و بی‌سابقه ضد اسلامی در هند در ماه‌های اخیر است.

در حالیکه نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور با این‌گونه اقدامات در نظر دارد تا نظر هندوهای افراطی را به سوی حزب بهاراتیا جاناتا جلب کند؛ واقعیت این است که این اقدامات در راستای دیدگاه‌های کلان هیئت حاکمه کنونی هند است که باور دارد تبدیل هند به قدرتی بزرگ در عرصه جهانی،‌ از مسیر سرکوب مسلمانان و اقلیت‌ها می‌گذرد.

در چند ماه اخیر (از تابستان 2019) منطقه کشمیر با تدابیر سخت‌گیرانه و سرکوب ساکنان این منطقه به زندانی روباز تبدیل شده است. این وضعیت و اقدامات بعدی درباره مسلمانان نشان می‌دهد که دولت مودی بر اساس یک نقشه راه و برنامه از پیش تدوین شده گام بر می‌دارد.

نباید از نظر دور داشت که یکی از علل اصلی اتخاذ چنین سیاست‌هایی از سوی دهلی نو، همکاری‌های تنگاتنگ هند با رژیم اشغالگر قدس از سویی و چراغ سبز دولت کنونی آمریکا از سوی دیگر است. البته در سه سال گذشته دولت دونالد ترامپ با اقدامات نژادپرستانه خود راه را برای رفتار مشابه از سوی متحدانش نیز هموار کرده است.

فردوس کشمیری، فعال فرهنگی کشمیری می‌گوید: به طور حتم سیاست‌های ضداسلامی رژیم اسرائیل در هند و کشمیر نیز پیاده می‌شود و ما شاهد ردپای این رژیم منحوس در کشمیر هستیم.

به‌رغم سرعت گرفتن ماشین ضد اسلامی هند در ماه‌های اخیر و رونمایی پی‌درپی از اقدامات ضد اسلامی، واقعیت این است که این اقدامات می‌تواند برای کشوری که عنوان بزرگترین دموکراسی را با خود یدک می‌کشد و سال‌هاست پرچم‌دار جنبش عدم تعهد است، سنگین و گران تمام شود.

ایجاد ناامیدی و خشم در ده‌ها میلیون مسلمان در داخل و خارج هند اگرچه در کوتاه مدت ممکن است برای دهلی نو پیامدی نداشته باشد و با استفاده از زور بتوان آن را مهار کرد اما این رفتار نسنجیده،‌ در بلند مدت برای امنیت هند و جایگاه این کشور در منطقه و جهان دردسرساز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha