پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مذهبی
کد خبر: 3856672
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد:

پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مذهبی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: در امور دینی باید از خرافات و ترویج آن پرهیز کنیم، در عزاداری و جشن اعیاد ائمه(ع) پایبند به امورات باشیم و از افراط و تفریط در مسائل مذهبی پرهیز کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 21 آبان‌ماه در جلسه مشترک‌ ساماندهی شئونات فرهنگی و بنیاد غدیر این شهرستان ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام‌(ص) و فرزند برومندش، امام جعفر صادق(ع) با استناد به آیات و روایات، گفت: انسان همزمان با صبحگاهان پس از انجام عبادت باید در پی کسب رزق و روزی حلال گام بردارد که این تلاش نوعی مجاهدت در راه خدا محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: امورات فرهنگی و ‌مذهبی متولی دارد، لذا هیئات‌ها و دسته‌جات عزاداری باید طبق قانون و مقررات مقرر فعالیت کنند تا کارها بر اساس نظم خاص به پیش بروند.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: در امور دینی باید از خرافات و ترویج آن پرهیز کنیم، در عزاداری و جشن اعیاد ائمه(ع) پایبند به شرع باشیم و از افراط و تفریط در مسائل مذهبی پرهیز کنیم.
وی در این جلسه خواستار برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در شهرستان شد و گفت: باید کتب و مقاتل معتبر تهیه و در اختیار مداحان به‌ویژه مداحان جوان قرار گیرد تا مطالب سنددار در جلسات مداحی و عزاداری مطرح شود.
در ادامه حجت‌الاسلام احمد رضا قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان کرد: اطاعت از ولایت و رهبری مایه وحدت و همدلی جامعه اسلامی است که این مهم در دوران غیبت از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: بنیاد غدیر، یک ‌بنیاد بین‌المللی است که در ایام عید غدیر فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای گسترش فرهنگ‌ ولایت و رهبری دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان اظهار کرد: تشکل هیئت‌های مذهبی و مداحان به‌عنوان نماد ساماندهی امور مذهبی در شهرستان هستند، لذا ۴۰ هیئت فعال در شهرستان وجود دارد که حدود ۲۰ هیئت تاکنون ثبت شده‌اند.
وی گفت: در نظر داریم که برای تکریم و تجلیل از هیئت‌های مذهبی، سفر زیارتی و سیاحتی در شهر مشهد مقدس برگزار کنیم که نیاز به مساعدت همگان داریم.
همچنین در این جلسه محسن ایزدی، معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان بیان کرد: کوهبنان شهرستانی مذهبی، سنتی و تاریخی است. لذا، عزاداری‌ها ریشه‌ای به بلندی تاریخ در این شهرستان دارند که با اصالت ویژه‌ای برگزار می‌شوند.
معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان ادامه داد: باید بر سبک خواندن نوحه‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد و اشعار با معنا و مفهوم‌دار خوانده شود تا از معنویت بیشتری برخوردار باشد.
وی بیان کرد: مراسم جوش‌زنی سنتی، سنگ‌زنی سنتی و... قدمتی چند صد ساله دارد که جا دارد با بها دادن به جوانان و نوجوانان این مهم تقویت شود تا همچنان حفظ شوند.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha