قرائت قرآن برای برتری‌‌طلبی و کسب شهرت به بیراهه رفتن است
کد خبر: 3856683
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
حجت‌الاسلام حکیمی:

قرائت قرآن برای برتری‌‌طلبی و کسب شهرت به بیراهه رفتن است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه کریمه آل‌ رسول(س) و حافظ قرآن کریم گفت: زمانی قرائت قرآن و حفظ آن ارزشمند است که هدف از آن رضای خدا و عمل به تکلیف باشد و اگر خواندن قرآن برای برتری‌طلبی و کسب شهرت باشد، به بیراهه رفتن است.

به گزارش ایکنا؛ هشتاد‌وهفتمین جلسه هفتگی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) 19 آبان‌ماه با حضور احمد دباغ، حافظ و قاری بین‌المللی کشورمان در سالن اجتماعات دفتر مرکزی این مؤسسه در قم برگزار شد.

این جلسه با تلاوت میهمانانی چون محمدعلی فروغی از کشور افغانستان و دیگر قاریان و حافظان ممتاز چون حصاری از مشهد، محمدسعید علم‌خواه از شهر قم، حجج‌اسلام تقی‌آبادی و مهدی رمضانی از استان گلستان همراه بود. از دیگر بخش‌های این جلسه اجرای قرآن‌آموزان خردسال و نوجوان مؤسسه بود که با استقبال حاضران روبه‌رو بود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)، به بیان نکاتی پرداخت. وی با استناد به آیه آغازین سوره علق «إِقرأ بِاسمِ رَبِّک َ الَّذی خَلَقَ، خَلَقَ الإِنسانَ مِن عَلَقِ، إِقرَأ وَ رَبُّکَ الأَکرَم ...» اظهار کرد: زمانی قرائت قرآن و حفظ آن ارزشمند است که هدف از آن رضای خدا و عمل به تکلیف باشد و اگر خواندن قرآن برای برتری‌طلبی و کسب شهرت در مسابقات و جهت خودنمایی و ریا و همراه با تکبر و غرور باشد، به بیراهه رفتن است، که باید از آن پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha