3 هزار جلد کتاب به «سفیران کتاب» تعلق می‌گیرد
کد خبر: 3856731
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

3 هزار جلد کتاب به «سفیران کتاب» تعلق می‌گیرد

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اختصاص 3 هزار جلد كتاب برای توزیع در مناطق عشایری به طرح «سفیران كتاب» در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 21 آبان‌ماه در آیین رونمایی از طرح «سفیران كتاب» كه به‌مناسبت هفته كتاب برگزار شد، گفت: کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های در حوزه عشایر، به جامعه‌ای وسیع و بزرگ خدمات‌رسانی خواهند کرد.
وی با بیان اینكه اداره‌کل ارشاد فارس 3 هزار جلد کتاب را برای توزیع در مناطق عشایری به سفیران کتاب خواهد داد، اضافه کرد: سفیران در جای جای استان خواهند بود و جاهایی که دسترسی به امکانات و منابع کمتر است، رسالت به دوش آن‌هاست تا حوزه کتابخوانی را گسترش دهند. مسئولان نیز پا به پای سفیران، ضروریات لازم را فراهم می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از رسانه‌ها نتوانسته‌اند جای کتاب را در فرهنگ‌سازی بگیرند، گفت: وزارت ارشاد در چند سال اخیر تلاش کرده است با اجرای جشنواره‌های کتاب محور از جمله انتخاب پایتخت کتاب، بحث کتاب‌خوانی را گسترده‌تر کند.
سهرابی اضافه کرد: این جشنواره‌ها باعث شده است که حرکت دو چندان شود و در روستاها و شهرها موجی ایجاد شد تا فرهنگ کتاب را گسترش دهند. در استان فارس همه دستگاه‌ها در حوزه کتاب با هم در یک راستا هستند به همین دلیل فارس جایگاه خوبی را در حوزه کتاب‌خوانی در کشور کسب کرده است.
وی در پایان تأكید کرد: هرچه بتوانیم به ویژه در روستاها برای کمک به ترویج کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهیم تا طرح سفیران کتاب موفق ظاهر شود.

انتهای پیام
captcha