تلاش‌های انجام شده برای توانمندسازی بانوان كافی نیست
کد خبر: 3856739
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

تلاش‌های انجام شده برای توانمندسازی بانوان كافی نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار مرودشت با بیان اینكه بانوان جایگاه والا و نقش محوری در جامعه دارند، گفت: تلاش و اقدامات بسیار خوبی از سوی برخی نهادها در زمینه توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام شده، اما کافی نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، دومین جلسه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مرودشت با حضور فرماندار ویژه، امام جمعه، اعضای شورای اداری، کارشناسان دفتر امور بانوان، کارآفرینان و معتمدین شهرستان امروز، 21 آبان‌ماه در سالن اجتماعات فرمانداری مرودشت برگزار شد.
رهام پیكری، فرماندار ویژه مرودشت در این جلسه گفت: بانوان جایگاه والا و نقش محوری در جامعه دارند اما همواره در آسیب‌های اجتماعی به دلیل نگاه سنتی و عشیره‌ای صدمات زیادی را متحمل شده‌اند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و ... در شهرستان وجود دارد، بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه می‌توانند نقش شایان توجهی در شکوفایی این پتانسیل‌ها ایفا كنند.
پیكری بیان كرد: تلاش و اقدامات بسیار خوبی توسط برخی نهادها در زمینه توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام شده اما کافی نیست و قالب جدید این طرح و شیوه اجرای آن می‌تواند فرصت خوبی را در راستای اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار فراهم كند.
در ادامه اکبر زاهدیان‌نژاد، مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی فارس به تشریح کامل طرح پرداخت و از تمامی دستگاه‌های مربوط خواست تا با توجه به شناخت جامعی که از جامعه تحت پوشش خود دارند در شناسایی مشمولین طرح همت کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی، امام جمعه مرودشت نیز با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه این طرح در کل بخش‌های شهرستان گفت: با توجه به اینکه اساس طراحی این طرح علمی و فکر شده است، قطعاً می‌تواند در اجرا نیز موفق بوده و در راستای اشتغال زنان سرپرست خانوار شهرستان موثر واقع شود.
در پایان محمد ژوبین، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح‌های این‌چنینی و اعتماد کاملی که به جهاد دانشگاهی داریم علاوه بر نقش نظارتی، با تمام قوا جهاد دانشگاهی مرودشت و دفتر امور بانوان را همراهی كرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
یادآور می‌شود، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای طرح در سطح کشور بر عهده جهاد دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha