وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست
کد خبر: 3856749
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ارومیه گفت: وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست و در طول تاریخ هم علمای دین از جمله آیت الله بروجردی در جهت وحدت مسلمین تلاش می‌کردند.

وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز، 21 آبان، در همایش طلایه‌داران تقریب که با حضور علمای شیعه و اهل سنت ارومیه برگزار شد، به بیان اهمیت وحدت از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت: وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست و در طول تاریخ هم علمای دین از جمله آیت الله بروجردی در جهت وحدت مسلمین تلاش می‌کردند.

وی افزود: بنابه صریح آیات قرآن وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام اهل کتاب را دعوت به وحدت می‌فرمودند و محور وحدت بین اهل کتاب را توحید می‌دانستند.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: اگر پیامبر اسلام اهل کتاب را به وحدت دعوت می‌کند ما باید به طریق اولی نسبت به همدیگر وحدت داشته باشیم لذا هر کس در بین مسلمین اختلاف ایجاد کند از دستورات خداوند عصیان کرده است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان اهمیت وحدت از دیدگاه علمای قبل از امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: مسئله وحدت برای انقلاب و از زمان آغاز انقلاب پدید نیامده است بلکه قبل از انقلاب نیز علما و مراجع مردم جهان را دعوت به وحدت با یکدیگر کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به کلامی از امیرالمومنین اظهار کرد: وحدت از اعتقادات ما مسلمین است چرا که حضرت امیرالمومنین(ع) وحدت را از دستورات خداوند می‌خوانند.

قریشی در پایان سخنان خود افزود: در استان ما وحدت بین شیعه و اهل سنت به میزان قابل قبول نهادینه شده و این وظیفه همه علمای شیعه و اهل سنت است که این وحدت را بیشتر و باعث تداوم این وحدت باشند.

انتهای پیام
captcha