ششمین شب شعر منطقه‌ای پیامبر اعظم(ص) در گراش برگزار شد
کد خبر: 3856755
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

ششمین شب شعر منطقه‌ای پیامبر اعظم(ص) در گراش برگزار شد

گروه فرهنگی ـ در اختتامیه ششمین شب شعر منطقه‌ای پیامبر اعظم(ص) كه همزمان با وحدت و سالروز ولادت پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در گراش برگزار شد، برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم اختتامیه ششمین شب شعر منطقه‌ای پیامبر اعظم(ص) همزمان با وحدت و سالروز ولادت پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) شب گذشته، 20 آبان‌ماه در گراش برگزار شد.
این شب شعر در گستره منطقه‌ای با محوریت شعر کوتاه مذهبی در قالب‌های رباعی، دوبیتی، رباعی نیمایی، طرح، هایکو و دیگر قالب-های شعر کوتاه، در سالن شوری شهر گراش برگزار شد.
علی زمانی، معاون فرماندار شهرستان گراش در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: یکی از شاخه‌های شعر که با زندگی مردم عجین شده، شعر آیینی است که در نزد مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است.
همچنین به گفته محمد علی شامحمدی، دبیر این شب شعر، 44 اثر از استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس به دبیرخانه ارسال شده که 13 اثر جهت خواندن انتخاب شده است كه امید می‌رود این جشنواره در سال آتی با حضور 6 استان برگزار شود.
حجت‌الاسلام سید حسین سیدی، معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، غلامرضا کافی، منصور مرادی شاعر و حسینی از سنندج، میهمانان ویژه ششمین شب شعر پیامبر اعظم بودند.
در این محفل ادبی همچنین، فاطمه ملایی، مژگان دستوری، مفتوحی و خلیل رویینا از لار، سید روح الله باقری و حنظله ربانی از لامرد ، علی داوری‌فرد، علی سپهر، معصومه بهمنی و راضیه سیاح از گراش، اعظم زارع از نی‌ریز و فاطمه نجاتی از اوز به خواندن سروده‌های خود پرداختند و اجرای دف نوازی و شعرخوانی اساتید حسینی و مرادی، به‌صورت مشترک از شهر سنندج از زیبایی‌های این شب شعر بود.
یادآور می‌شود، این محفل ادبی به همت موسسه فرهنگی هنری هفت برکه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد سلامی فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، اداره اوقاف و امور خیریه و کانون فرهنگی روایت آفتاب برگزار شد.

انتهای پیام
captcha