کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد
کد خبر: 3857826
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد

گروه اجتماعی ــ کارگاه آموزشی «کسب و کارهای خرد و خانگی را بهتر بشناسیم» به‌همت مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، محمدحسین برهمن، مدیر اشتغال جهاددانشگاهی استان، امروز، 27 آبان‌ماه در حاشیه کارگاه کارآفرینی «کسب و کارهای خرد و خانگی را بهتر بشناسیم» در یاسوج، گفت: آشنایی با انواع کسب و کارها به‌ویژه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، توجه به مشاغل خرد برای جوانان و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی با سرمایه کم، افزایش روحیه فرهنگ کارآفرینی، توسعه و گسترش کسب و کارهای خانگی، آشنایی با قوانین و مقررات، راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی و آشنایی دانشجویان با مشاغل موجود در بازار از اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی موضوعات کارگاه را تقسیم‌بندی کسب و کارها، کسب و کارهای نوین و خانگی، قوانین و مقررات راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، برنامه‌های دولت و معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اعلام کرد.

مدیر اشتغال جهاددانشگاهی کهگیلویه‌و‌بویراحمد بیان کرد: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به‌گونه‌ای است که برای حل معضل اشتغال و خروج از بحران‌های اخیر به‌ویژه افزایش بیکاری میان فارغ‌التحصیلان، ترکیب جمعیتی جوان کشور و نوسانات قیمت نفت و تحریم‌های شدید بیگانگان راهی جز رفتن به سمت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کشور نیست و نیروی انسانی کارآفرین و خلاق به‌عنوان یک منبع نامحدود محور هر نوع توسعه‌ای در جامعه است.

برهمن تصریح کرد: تجربه نشان داده است که رفتن به سمت کسب و کارهای خرد و توسعه آن به دلیل ساختار ساده و زودبازده و نیاز اندک به سرمایه جهت متعادل کردن بازار کار، کارآمد بوده است و در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی جوان، کسب و کار کوچک و خانگی می‌تواند بازده مناسبی داشته باشد و در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت برای ایجاد اشتغال پایدار و زمینه‌سازی برای کارآفرینی و از بین بردن معضل بیکاری مؤثر باشد.

وی ابراز کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت کسب و کار در جامعه این است که حلقه‌های ارزش زنجیره کسب و کار در مشاغل تکمیل نمی‌شود و مهم‌ترین این حلقه‌ها بحث بازاریابی و فروش است که تحقیقات جامع و مطالعه دقیق در این زمینه انجام نمی‌پذیرد و بعد از مدت کوتاهی کسب و کارها ورشکست می‌شود.

مدیر اشتغال جهاددانشگاهی کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای جهت رصد و پایش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و همچنین بحث شناسایی متقاضیان، ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار این نوع مشاغل جهت ایجاد اشتغال پایدار تلاش خواهد کرد تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

کارگاه کارآفرینی در جهاددانشگاهی برگزار شد
همچنین، آیت‌الله ارمغانی، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز گفت: دولت در بحث اشتغال در سال 98 سیاست‌هایی را در پیش گرفته که یکی از این سیاست‌ها جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال موضوع طرح ملی مشاغل خانگی است.

وی درخصوص طرح توسعه روستایی و طرح یارانه دستمزد و قوانین و مقررات راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی و فرآیند کارآفرینی برای شرکت‌کنندگان توضیحاتی را ارائه داد.

یادآور می‌شود، بحث‌ و گفت‌وگو کارآفرینان در مورد تولید محصولات غذایی ارگانیک در خانه و پرسش و پاسخ در زمینه ایجاد شغل و قوانین و مقررات مشاغل نیز در حاشیه کارگاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha