شهروندمداری؛ وظیفه مهم جامعه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3861473
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

شهروندمداری؛ وظیفه مهم جامعه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: تبیین حقوق شهروندی، شهروندمداری و شهروندسازی از جمله وظایف جامعه هنری است.

شهروندمداری؛ وظیفه مهم جامعه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان، امروز، 12 آذرماه در نشست مشترک با شهردار یاسوج، گفت: دغدغه هنرمندان در مورد یاسوج به‌عنوان شهری که متعلق به همه استان است ما را در این مکان جمع کرد و این دغدغه را همه ما باید درباره شهرمان، شهروندان و آینده آن داشته باشیم؛ چرا که آیندگان ما را قضاوت می‌کنند.

وی توسعه انسانی را مقدم بر همه توسعه‌ها دانست و افزود: توسعه و رشد شهری بدون در نظر گرفتن و توجه به عنصر شهروند، عقیم می‌ماند. تبیین حقوق شهروندی، شهروند‌مداری و شهروند‌سازی از جمله وظایف جامعه هنری است و مسئولیت مهم اجتماعی آن‌ها در قبال شهر است.

اسلامی بیان کرد: شهر موجودی زنده است که معماران کالبد آن را می‌سازند و هنرمندان روح آن و هر دو این‌ها باید در کنار هم باشند تا زمینه رشد و تعالی شهروندانش فراهم شود.

وی نگاه شخصی، سیاسی و طایفه‌ای به توسعه شهری را آسیب دانست و تصریح کرد: تا مادامی که کسانی چنین خط کشی‌هایی را در شهر و بین شهروندان می‌کنند، شهر رنگ آبادانی نمی‌بیند.

رئیس حوزه هنری استان با تأکید بر توجه به نقش هنر در رشد فرهنگی و اجتماعی و ارتقای جلوه‌های بصری شهر یاسوج، ابراز کرد: مسئولیت اجتماعی هنرمندان ایجاب می‌کند نسبت به آینده شهری که در آن زیست می‌کنند و فردا باید آن را به نسل بعدی بسپارند، حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

اسلامی دیوارنگاری اجرا شده در شهر یاسوج را اقدامی مؤثر و گام اولیه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره در سطح ملی یک حرکت امیدبخش و قابل تحسین بود که اثرات روانشناختی، جامعه‌شناختی و فرهنگی خوبی در شهر داشته است.

همچنین، اسحاق آقایی، این عکاس مطرح استان در این نشست نیز با بیان اینکه در برهه‌ای ۳۰ عکاس را به مرکز استان دعوت کردیم تا مستندی از زیبایی‌های این شهر تهیه کنند، گفت: همکاری لازم نشد، اما در شهر‌های دیگر این کار انجام شد و الان در تبریز ششمین دوره در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha