۱۶ نخبه شاهد و ایثارگر کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند
کد خبر: 3873117
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

۱۶ نخبه شاهد و ایثارگر کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ ۱۶ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر استان کهگیلویه‌وبویراحمد در حوزه‌های مختلف با حضور مسئولان کشوری و استانی طی همایشی تجلیل شدند.

۱۶ نخبه شاهد و ایثارگر کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 30 دی‌ماه در آئین تجلیل از 16نخبه شاهد و ایثارگر استان، اظهار کرد: افتخارات زیادی نصیب کشور ما شده و این افتخار، شکوه و عظمت روز به روز بیشتر خواهد شد و این عظمت مرهون تلاش، زحمت و فداکاری انسان‌هایی است که خوب می‌فهمند، می‌دانند، می‌نویسند، کار می‌کنند و به موقع خوب جان می‌دهند.
وی افزود: کشور و نظام ما، محصول رنج و زحمت کسانی است که جان دادند در سالیان متمادی زندان رفتند، زجر کشیدند تا این انقلاب با این ماهیت و هویت شکل گیرد. مدیریت صحیح این نظام در ابعاد مختلف و با آرمان‌های الهی و جهانی احتیاج به زحمت، عالم، دانشمند و نخبه علمی دارد.
نماینده ولی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هر جامعه و کشوری که علم در آن جا رشد کرده قدرت هم رشد کرده، هر جامعه‌ای که علم دچار عقب گرایی شده یا به علم دست نیافتند، آن جامعه، جامعه فقیر، سلطه پذیر و زیر چکمه‌های استعمار و استکبار قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: تا می‌توانید قدرتمند شوید، پیشرفت کنید، بالاترین قدرت و زیربنایی‌ترین پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف قدرت علمی است. اگر کسی به علم دست یافت، قدرتمند می‌شود.
وی بیان کرد: دانشمندی که علمش، قلمش و بیانش در اختیار استکبار قرار دارد، مایه ننگ برای جامعه‌اش است. اگر در کنار رشد علمی، رشد اخلاقی شکل نگرفت آن علمی که باید مهد خدمت و پیشرفت بشر شود، به انسان خیانت می‌کند.
همچنین، سیدمنصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش با بیان اینکه در این استان حدود ۱۲۰ نخبه علمی براساس تعریف نخبگان وجود دارد، گفت: این تعداد شامل ۳ دکترا عمومی، ۳ نفر دکترا فوق تخصص، ۱۵ نفر متخصص ، ۲۴نفر phd، ۲۲نفر هم دانشجوی دکتریphd و ۵۳ نفر نیز کارشناس ارشد می‌شوند.
وی بیان کرد: بنیاد شهید استان تفاهم نامه با بنیاد نخبگان استان دارد و همکاری‌های مطلوب با هم داریم که امیدواریم این تفاهم نامه خروجی خوبی داشته باشد.
بنا بر این گزارش، همچنین، عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان شاهد و ایثارگر نیز در این همایش گفت: در بنیاد شهید تلاش کردیم رویکرد ما حل مساله و مشکلات جامعه ایثارگری باشد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، ابراز کرد: به مدیران ارشد استانی پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت جامعه ایثارگری در مدیریت‌ها استفاده کنند.
همچنین، حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ما در بنیاد نخبگان به طور کامل خدمت جامع شاهد و ایثارگر هستیم.

انتهای پیام
captcha