راهنمایی نسل جوان؛ از مهم‌ترین وظایف مبلغان
کد خبر: 3873959
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

راهنمایی نسل جوان؛ از مهم‌ترین وظایف مبلغان

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: از مقدس‌ترین وظایف مبلغان، تبلیغ دین اسلام و راهنمایی نسل جوان است.

راهنمایی نسل جوان؛ از مهمترین وظایف مبلغان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، پنجم بهمن‌ماه در نشست با مبلغان دینی سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: از مقدس‌ترین وظایف مبلغان و روحانیان در سطح استان، تبلیغ دین اسلام و ارشاد و راهنمایی نسل جوان است.

وی با تأکید بر رصد فرهنگی جامعه هدف مبلغان، افزود: مباحث شرعی، تاریخی، احکام و اخلاقی از نیازمندی‌های امروز جامعه است و باید به این مسائل به‌صورت ویژه نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سختی کار مبلغان دینی، اضافه کرد: با توجه به نیاز‌های جامعه امروز، مبلغان باید با ابزار روز با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه تأثیر کار مبلغان و روحانیان در مناطق مختلف استان بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی جامعه هستند که باید به آن‌ها ویژه توجه کرد.

وی از مبلغان خواست ارتباط با جوانان، نونهالان و مدارس را در دستور کار خود قرار دهند تا با برنامه‌ریزی و داشتن طرح‌های متنوع بتوانند در بینش این نسل تأثیرگذار باشند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر توجه به نونهالان تأکید ویژه‌ای دارند، بیان کرد: این موضوع دال بر این است که دشمن برای این نسل برنامه‌ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه خیمه زدن بر آگاهی قشر نونهال از برنامه‌های دشمن است، یادآور شد: ارتباط مثبت و مؤثر با نسل جوان به‌ویژه نونهالان باید در دستور کار مبلغان قرار گیرد و راهگشای مشکلات شرعی و روحی این نسل باشد.

وی رفع شبهات ذهنی و دینی، مشکلات شرعی و نیازمندی‌های مردم را از جمله وظایف اصلی مبلغان در مناطق مختلف استان اعلام کرد.

همچنین، سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این دیدار شاخص‌ترین برنامه فرهنگی اوقاف و امور خیریه را اعزام مبلغ دانست و گفت: برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی برای هر چه بهتر عمل کردن مبلغان دینی در استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha