برگزاری جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3879154
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس قرآن و عترت ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره قرآن و عترت در این استان از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه‌وبویراحمد

جان‌محمد خوب‌پور، رئیس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: جشنواره قرآن و عترت در این استان از 14 تا 21 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره قرآنی حفظ (1 تا 5، 5 تا 10 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 30 برای 15 سال به پایین) و قرائت ترتیل (ویژه بانوان و آقایان) و نشست تخصصی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دنا برگزار می‌شود.

این فعال قرآنی استان اضافه کرد: جشنواره قرآنی حفظ (1 تا 5، 5 تا 10 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 30 برای 15 سال به پایین) و قرائت ترتیل (ویژه بانوان و آقایان) و جشنواره‌های استانی شعر و داستان کوتاه در گچساران برگزار خواهد شد.

خوب‌پور گفت: جشنواره قرآنی حفظ (1 تا 5، 5 تا 10 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 30 برای 15 سال به پایین) و قرائت ترتیل (ویژه بانوان و آقایان) و نشست تخصصی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در باشت برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره قرآنی حفظ (1 تا 5، 5 تا 10 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 30 برای 15 سال به پایین) و قرائت ترتیل ویژه بانوان و آقایان‌ و جشنواره استانی تئاتر خیابانی و صحنه‌ای در کهگیلویه را از دیگر این ویژه‌برنامه‌ها بیان کرد.

رئیس قرآن و عترت ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره قرآنی حفظ (1 تا 5، 5 تا 10 جزء و حفظ کل، حفظ جزء 30 برای 15 سال به پایین) و قرائت ترتیل ویژه بانوان و آقایان‌ و جشنواره استانی کتابخوانی با محوریت نماز و سبک زندگی از کتاب راز نماز استاد قرائتی را از سایر ویژه‌برنامه‌های هفته قرآن و عترت اعلام کرد و یادآور شد: چنین برنامه‌ای در چرام نیز برگزار خواهد شد.

خوب‌پور تصریح کرد: جشنواره آواها و نغمات دینی، سرود و تواشیح از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و جشنواره هنرهای تجسمی با مجری‌گری انجمن‌های هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی خط عکس، پوستر، صنایع دستی نمایشگاه آثار منتخب شهرستان‌ها در بویراحمد در نگارخانه اداره‌کل ارشاد برگزار می‌شود، ضمن اینکه هنرمندان شهرستان‌ها می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها ارسال کنند.

وی از تجلیل 10 نفر پیشکسوت قرآنی در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت که با حضور مسئول کشوری برگزار می‌شود، خبر داد و از تمامی جامعه قرآنی برای شرکت در این برنامه معنوی دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha