تشریح گزارش عملکرد قرآن و عترت آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3881611
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

تشریح گزارش عملکرد قرآن و عترت آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد عملکرد یک‌ساله فعالیت‌های قرآنی این بخش را در سطح استان تشریح کرد.

گزارش عملکرد یک‌ساله قرآن و عترت آموزش و پرورش تشریح شد

لطف‌الله تقی‌پور، رئیس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 10 هزار و 500 دانش‌آموز و فرهنگی در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم شرکت کرده‌اند، ضمن اینکه 92 هزار و 703 نفر در مسابقات قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه 11 هزار نفر در طرح الگوی تلاوت قرآن شرکت کردند، افزود: همچنین 28 هزار و 704 نفر در حفظ جزء 30 و 67 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در طرح مصباح‌الهدی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه هزار و 200 جلسه در مورد مهدویت برگزار شد، اضافه کرد: همچنین 700 جلسه گفتمان دینی با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات برگزار شده است.
تقی‌پور با اشاره به اینکه 800 هیئت مذهبی در سطح مدارس فعال است، بیان کرد: طرح پیوند مدرسه با مسجد در 170 مسجد برگزار شد، ضمن اینکه 6 هزار و 535 نفر در رشته حفظ ترتیبی قرآن ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود 280 امام جماعت در مدارس سطح استان، تصریح کرد: مابقی مدارس از سوی امام جماعت فرهنگی اداره می‌شوند، طرح آموزش عملی نماز دوره ابتدایی نیز در تمام مدارس اجرا شد.

رئیس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش استان ابراز کرد: در 70 درصد مدارس زنگ نماز نواخته می‌شود، 200 فرهنگی در دوره ضمن خدمت معلمان سوم ابتدایی شرکت کرده‌اند.

تقی‌پور با بیان اینکه 40 درصد مدارس در نماز جمعه شرکت کرده‌اند، یادآور شد: محفل انس با قرآن در بیش از 80 درصد مدارس برگزار شد، همچنین جشن تکلیف در بیش از 85 درصد مدارس برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha