زندانیان واجد شرایط کهگیلویه‌وبویراحمد به مرخصی می‌روند
کد خبر: 3881997
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
به‌منظور پیشگیری از کرونا؛

زندانیان واجد شرایط کهگیلویه‌وبویراحمد به مرخصی می‌روند

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کروناویروس در زندان‌های استان به زندانیان واجد شرایط مرخصی داده می‌شود.

اعطای مرخصی به زندانیان واجدالشرایط کهگیلویه‌وبویراحمد برای پیشگیری از کرونا

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های استان امروز، 10 اسفندماه اظهار کرد: امنیت، سلامت و تربیت از جمله حقوق شهروندی زندانیان محسوب می‌شود که خوشبختانه براساس سیستم نوین زندانبانی در همه ایام و برای همه افراد بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات زندانیان این حقوق محترم شمرده می‌شود.

وی با اشاره به انتشار بیماری ویروس کرونا در سطح جامعه، افزود: از همان روزهای اول طرح بیماری و بنا بر بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان در ستاد اداره‌کل زندان‌ها کمیته سلامت تشکیل و مقرر شد تا به‌صورت مستمر سلامت زندانیان رصد و معاینات و کنترل ویژه همراه با مراقبت‌های لازم به عمل آید.

مدیرکل زندان‌های استان تصریح کرد: ضدعفونی اماکن و ارائه آموزش‌های لازم برای خود مراقبتی زندانبانان و زندانیان و تأمین و توزیع اقلام بهداشتی از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده است.

جمیاری بیان کرد: برای جلوگیری از ترددها، ملاقات‌ها محدود و با همکاری مراجع قضایی اعزام‌ها و نیز پذیرش زندانیان جدیدالورود به حداقل رسیده و برای کمتر شدن تراکم داخل بندها به زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطا شده است.

وی ابراز کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از اپیدمی و شیوع ویروس کرونا برابر دستور رئیس سازمان زندان‌های کشور، تمامی برنامه‌های اجتماع‌محور مانند برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، حرفه‌آموزی، اشتغال و حتی نمازهای جماعت از امروز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده‌اند.

انتهای پیام
captcha