تشریح اقدامات اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3886267
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

تشریح اقدامات اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد برای مقابله با کرونا

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد اقدامات این نهاد را برای مقابله با کرونا تشریح کرد.

تشریح اقدامات اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا پذیرش زائرانی که همه ساله در لحظه سال تحویل در جوار امامزادگان بودند ممنوع شده و این موضوع را به ادارات شهرستانی و حتی فرمانداری‌ها اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف متولی شرکت در مناسبت‌های ملی و مذهبی است، افزود: در حوادث سیل و زلزله برای تسکین آلام مردم کمک‌هایی را انجام دادیم و در شرایط کنونی برای کاهش دغدغه مردم کارگاهی در امامزاده عبدالله شهر ایجاد شد و روزی ۱۰۰۰ ماسک تولید و زیر نظر معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این طرح پارچه خریداری و چرخ خیاطی تهیه کردیم که افراد نیازمند و آسیب‌پذیر در این کارگاه مشغول می‌شوند تا از این راه درآمدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور از تهیه و تولید ماسک توسط انجمن یاوران وقف شهرستان بهمئی خبر داد و تصریح کرد: خیران با مراجعه به اوقاف شهرستان اقلام بهداشتی و درمانی و کمک‌ها را جمع‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسانند.

وی «آستان مهربانی» را دیگر طرح اوقاف و امور خیریه در این ایام دانست و ادامه داد: تدبیری اتخاذ و مراکزی در بقاع متبرکه ایجاد شده تا به افراد آسیب‌پذیر در اطراف بقاع متبرکه کمک شود و ۱۳۰۰ بسته غذایی به افراد آسیب‌پذیر بقاع شاخص اختصاص داده شده است.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی اقدامات یکساله اوقاف و امور خیریه، ابراز کرد: با توجه به بیماری کرونا و ممنوعیت حضور در بقاع متبرکه این آمادگی در اوقاف و امور خیریه استان وجود دارد که با همکاری صدا و سیمای استان زمینه زیارت مجازی مردم در لحظه تحویل سال نو فراهم شود و سال جدید رنگ و جلوه مذهبی خود را داشته باشد.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور بیان کرد: امیدواریم با همدلی و وحدت بتوانیم بر این ویروس منحوس پیروز شویم و جشن پیروزی را در بقاع امامزادگان استان برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha