اجرای طرح «دستان مهربانی» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3887155
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

اجرای طرح «دستان مهربانی» در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح دستان مهربانی برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده است.

اجرای طرح «دستان مهربانی» در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، پنجم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرساله در ایام نوروز طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد، اما متأسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.

وی افزود: بر همین اساس تمامی اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است.امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است‌.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور بیان کرد: در شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد اما برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.

وی پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو را یادآور شد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی جهت شهادت امام موسی کاظم (ع) و عید مبعث برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را طرح «آستان مهربانی» با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد ذکر و تصریح کرد: از محل در آمد بقاع متبرکه، موقوفات محمد حسین طاهری و خیرین تا کنون بیش از 700 بسته معیشتی در قالب طرح «دستان مهربانی» برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده که در این ایام نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور این گونه اقدامات را در راستای پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد و افزود: با توجه به پویش همگانی «در خانه بمانیم» و تأکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می‌شود یک کارگاه تولیدی ماسک در بقعه امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه‌اندازی کرده، ابراز کرد: در این کارگاه تولیدی روزانه بین یک تا دو هزار ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و هیئت امنای امام‌زاده عبدالله و امامزاده مختار شهر یاسوج که در راستای ایجاد این گارگاه تولیدی تلاش مضاعفی داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد. در شهرستان بهمئی نیز انجمن یاوران وقف در این شهرستان 2 هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این روزهای حساس و پراضطراب به زودی سپری می‌شود و در روزهای آینده دور هم بودن در خانه را تجربه و «حول حالنا الی احسن الحال» را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه مبتلایان زمزمه خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha