کهگیلویه‌وبویراحمد؛ رتبه اول طرح غربالگری ملی کرونا
کد خبر: 3887301
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

کهگیلویه‌وبویراحمد؛ رتبه اول طرح غربالگری ملی کرونا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین استان در مشارکت طرح غربالگری کروناویروس در کشور، کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه و بویراحمد اولین استان در مشارکت طرح غربالگری کروناست

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته، پنجم فروردین‌ماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست «رئیس جمهور» و با حضور اعضای این ستاد و استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با ۹۲ درصد مشارکت در سامانه سلامت در غربالگری کووید ۱۹ اولین استان در کشور است.

وی افزود: این طرح محوری در ۱۶ مرکز که ۱۲ مرکز دو شیفت و ۱۶ ساعته و چهار مرکز سه شیفیت و ۲۴ ساعته هستند، در حال اجراست. با دو اقدام مهم انجام بیشتر تست‌های کرونایی در استان و اجرای طرح غربالگری سلامت که در استان انجام می‌گیرد، این دو اقدام مهم برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری بسیار مؤثر است و قطعا خروجی آن نیز بیماریابی بیشتری خواهد بود.

کلانتری با تقدیر و تشکر از حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: پیگیری و تلاش‌های زیادی به عمل آمد تا حوزه پزشکی و درمانی استان که ایثارگرانه فعالیت می‌کنند به لحاظ تجهیزات و امکانات لازم پزشکی تامین شدند و اکنون در این رابطه دغدغه‌ای نداریم. دستگاه سی تی اسکن تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی به هر اقدام سازنده‌ای برای قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ در استان تاکید کرد و ادامه داد: کنترل ترددها و افزایش غربالگری، رعایت توصیه‌های بهداشتی، کاهش ارتباطات اجتماعی توجه به پروتکل‌های بهداشتی، توجه به پویش در خانه بمانید، اجرای مصوبات جلسات مدیریت و کنترل کرونا در سطح ملی و استانی، استان ما را به شرایط بهتری که اکنون در کشور داریم نگه خواهد داشت و به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شخصا هر ۲۴ ساعت یک بار در استودیو سلامت صدا و سیما حضور یابد و گزارشی شفاف و دقیق از آخرین وضعیت بیماری کرونا را در اختیار مردم عزیز قرار دهد.

انتهای پیام
captcha