آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3888758
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد از افتتاح فاز اول آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در استان خبر داد.

آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 15 فروردین‌ماه اظهار کرد: فعالیت فاز نخست آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در این استان با 50 نمونه آغاز بکار کرد و دیگر نیازی به ارسال نمونه‌ها به دیگر استان‌ها از جمله تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پاسخ 50 آزمایش انجام شده برای آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود، افزود: امیدواریم در صورت تأیید از روز شنبه این آزمایشگاه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به‌طور متوسط روزانه 250 نمونه در مناطق مختلف استان از بیماران مشکوک به کرونا گرفته می‌شود، ابراز کرد: تا قبل از این نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های معین ارسال می‌شدند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از بیماران کرونایی شناسایی شده در روزهای اخیر با خوشه‌های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده‌اند.

وی تعداد تخت‌های فعال و ویژه این استان را به ترتیب 1400 و 118 مورد عنوان کرد و یادآور شد: در زمینه درمان بیماران کرونایی مشکلی در استان وجود ندارد و به محض شیوع تدابیر لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام
captcha