راه‌اندازی پویش «نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون»
کد خبر: 3890085
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

راه‌اندازی پویش «نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون»

پویش «نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

راه‌اندازی پویش«نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، رستم حسن‌زاده، مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد امروز، 20 فروردین‌ماه با تأکید بر اینکه بانوان مشارکت بیشتری در حفظ سلامت جامعه دارند، اظهار کرد: هفته پویش بانوان در نقش‌آفرینی‌های اجتماعی با شعار هر خانه یک پایگاه اهدای خون در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: از همه بانوان سنین بین ۱۸ تا ۶۰ سال دعوت می‌کنم به این مشارکت اجتماعی زیبا بپیوندند. مادران هر خانواده به کودکان خود رموز خود مراقبتی، تغذیه سالم و بهداشت عمومی را می‌آموزند و در حفظ سلامت خانواده بیش از هر کس دیگری نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اهداکنندگان خون، آقایان هستند، تصریح کرد: بعضی باور‌های غلط در جامعه مبنی بر مضر بودن اهدای خون برای بانوان وجود دارد که این موضوع قابل تایید نیست و تنها در زمان بارداری و شیردهی اهدای خون برای آن‌ها منع شده است.

حسن‌زاده ابراز کرد: با شیوع بیماری کرونا و نگرانی مردم از حضور در اماکن مختلف، مشارکت و حضور مردم برای اهدای خون کم شده است.

وی از مردم خواست نیازمندان به اهدای خون را فراموش نکنند و با مراجعه به مراکز انتقال خون، از این کار خداپسندانه غافل نشوند.

انتهای پیام
captcha