وضعیت بدون ثبات کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3894314
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

وضعیت بدون ثبات کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر به وضعیت با ثباتی در خصوص بیماری کرونا در استان نرسیده‌ایم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وضعیت بدون ثبات کرونا در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد مدیریت کرونای استان از طریق ویدئوکنفرانس با فرمانداران و مسئولان شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‎ها، بر تداوم نظارت دقیق و کامل در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تأکید کرد.

وی افزود: «فاصله‌گذاری اجتماعی و بعد از آن فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی» از جمله طرح‌های مهم ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور برای مهار گسترش شیوع بیماری کروناست و فرمانداران و مسئولان شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها به صورت میدانی نظارت جدی بر اجرای کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه از برگزاری هرگونه اجتماعات و مراسم پرهیز شود، اضافه کرد: براساس آمار در یک مراسم جشن و عروسی چندین نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

کلانتری تصریح کرد: هنوز شرایط به گونه‌ای است که نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد، وضعیت را نباید عادی گرفت چون سلامت و جان مردم در خطر می‌افتد. افرادی که اهل فن نیستند و غیرمتخصص در ارتباط با کروناویروس هستند، در این خصوص اظهار نظر نکنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: رسانه‌ها به این مسئله توجه جدی داشته باشند که هرگونه اطلاعات و آمار غلط و نادرست در خصوص بیماری کروناویروس باعث التهاب در جامعه و ایجاد شرایط نامناسب روحی و روانی بین مردم می‌شود.

کلانتری یادآور شد: در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند اگر می‌خواهیم شیوع بیماری و مشکلات معیشتی و اقتصادی را کاهش دهیم باید بر نظارت دقیق در اجرای پروتکل‌ها بهداشتی و سخت گیری‌های لازم کاسته نشود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که به وضعیت باثباتی در خصوص بیماری کرونا نرسیده‌ایم، عدم رعایت پروتکل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی فردی و اجتماعی و تفکر عادی سازی وضعیت می تواند بسیار خطرناک بوده و عوارض بهداشتی و اقتصادی بیشتری به ما تحمیل کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأمین ۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اظهار کرد: کار توزیع و واریز این مبلغ آغاز می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ تجهیزات و امکانات کمبودی ندارد و اگر در جایی کمبودی احساس شود به سرعت تامین خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون بیمار بدحال مبتلا به کرونا در ICU نداریم به جز یک نفر در گچساران که حال وی رضایت بخش و رو به بهبود است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر در شهرستانی احساس شود که برای کنترل و مدیریت بیماری نیاز به توجه بیشتری دارد قطعا اقدامات لازم انجام می شود.

کلانتری از تلاش‌ها، زحمات سخت و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه‌های بهداشت و درمان در همه شهرستان‌های استان صمیمانه تقدیر و تشکر کرد. در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند میان استان‌های کشور در شرایط خوبی قرار داریم و بیش از ۹۰ درصد کار انجام گرفته است و ثبت نام برای کسب مجوز فعالیت از 3 هزار واحد تولیدی به ۲۷ هزار رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نظارت مستمر و میدانی که صورت می‌گیرد با واحدهای تولیدی که کمترین بی توجه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشد برخورد قانونی به عمل می‌آید. از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور در خصوص طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای مشاغل پر خطر تاکنون تصمیمی گرفته نشده است و چنانچه تصمیمی اتخاذ شود همزمان با سراسر کشور در این استان هم طبق دستورالعمل اعلام و اجرا خواهد شد.

وی به مسئولان مربوطه تاکید کرد: کوچ عشایر به لحاظ امنیتی و ویروس کرونا به خوبی مدیریت شود و همه جوانب کار در این رابطه مدنظر باشد.

انتهای پیام
captcha