افزایش ۱۰ درصدی بهبودیافتگان کرونایی کهگیلویه‌وبویراحمد نسبت به میانگین کشور
کد خبر: 3901855
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

افزایش ۱۰ درصدی بهبودیافتگان کرونایی کهگیلویه‌وبویراحمد نسبت به میانگین کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین بهبودیافتگان کرونا در کشور ۷۸/۲ درصد اعلام شده، اما در استان این شاخص ۸۸ درصد بوده که نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از نرم کشوری است.

افزایش ۱۰ درصدی بهبود یافتگان کرونایی کهگیلویه‌و‌بویراحمد نسبت به میانگین کشور

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امروز، 10 خردادماه در پنجاه و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا از برتری استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان نسبت به میانگین کشور خبر داد.

وی افزود: میانگین بهبودیافتگان کرونا در کشور ۷۸/۲ درصد اعلام شده، اما در استان ما این شاخص ۸۸ درصد بوده که نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از نرم کشوری است. در حال حاضر شاخص انجام تست کووید -۱۹ در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۶۴ تست است اما در استان ۲ برابر نرم کشوری است.

کلانتری بیان کرد: تاکنون در استان بیش از ۹ هزار تست از هشت هزار و ۴۳۱ نفر گرفته شده است. چهار هزار ۹۷۶ واحد تولیدی و کارگاهی استان طرح فاصله گذاری هوشمند را انجام داده و به خوبی رعایت کرده اند که ۸۷ درصد گارگاه‌های استان را شامل می شود، در حالی که شاخص متوسط کشوری ۷۵ درصد اعلام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان بیش از ۲۸ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی بوده که هزار و ۵۵۳ نفر بستری شده که از این تعداد هزار و ۵۰۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. از ابتدای بیماری کرونا، تعداد ۶۴۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان ۵۵۴ نفر آنها بهبودی کامل یافته است. آمار نتایج مثبت بیماری کووید ۱۹ در استان ۷/۹۵ درصد بوده که آمار‌های کشوری ۱۶/۸۱ درصد است و در این زمینه ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: شاخص درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان ۱/۴ درصد مبتلایان بوده اما آمار‌های کشوری در این شاخص، ۵/۴ درصد اعلام شده است. هم‌اکنون ۴۸ نفر بستری داریم که ۱۱ مورد آنها با علائم مثبت بوده و بیش از ۴۰ روز است که هیچ بیمار کرونایی در ICU نداشته ایم و تعداد فوتی ها ناشی از این بیماری در استان همان ۹ نفر است.

وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی از استان به لحاظ بیماری کووید-۱۹ در وضعیت قرمز نیست، افزود: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار دارند به جز دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه که وضعیت آنها زرد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: موفقیت استان در جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ نسبت به همه استان های کشور را نتیجه تلاش شبانه روزی همه تلاشگران این عرصه از جمله جامعه پزشکی و پرستاری و بخصوص مردم استان دانست و به رعایت کامل خود مراقبتی و پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

کلانتری افزود: سال گذشته در تعطیلات ایام عید فطر بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر به این استان سفر کردند و امسال به دلیل بیماری کرونا این تعداد به کمتر از ۲ هزار نفر رسید.

وی از مجموعه اقتصادی استان هم تقدیر و تشکر کرد و گفت: دستگاه‌های اقتصادی استان طی چند ماه اخیر به خوبی کالاها و مایحتاج ضروری مردم را تأمین، ذخیره و توزیع کردند و بازرسی‌ها و نظارت جدی بر بازار انجام شد و این مسئله همچنان مورد توجه این بخش قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نظارت و کنترل ازدهام در مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکان و به خود مراقبتی و رعایت فاصله‌گذاری و به مسئله زمان‌بندی نوبت‌دهی برای کاهش اجتماعات تأکید کرد.

کلانتری به ممنوع بودن مراکز عرضه قلیان و مراکز بوم گردی یا خانه و منازل اجاره ای بدون مجوز تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha