برگزاری رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3902342
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

برگزاری رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری اولین رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در این استان خبر داد.

برگزاری اولین رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان، علیرضا دولت‌آبادی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، امروز، 12 خردادماه اظهار کرد: طرح انتخاب روستای برتر فرهنگی با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت و توانمندی‌های فرهنگی ـ هنری روستاهای استان و ایجاد رقابت سالم فرهنگی در حوزه روستاها و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح، دفتر امور روستایی استانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این طرح ضمن بررسی زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی و شناسایی و معرفی نخبگان ملی و بین‌المللی حوزه فرهنگ و هنر روستا، شخصیت‌های ماندگار و تأثیرگذار استان نیز با هدف الگوسازی برای نسل جدید معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان اضافه کرد: این طرح در شاخص‌های مکان‌های فرهنگی و مذهبی (مسجد، حسینیه، محل‌های عزاداری آیینی، کتابخانه، بافت تاریخی، امامزاده و ...، شخصیت‌های برجسته مذهبی و علمی ماندگار (چهره‌های تأثیرگذار در سطح استان)، برگزیدگان و نخبگان هنری و مذهبی در رویدادهای ملی و بین‌المللی، تولید محصولات و دستاوردهای فرهنگی ـ هنری (کتاب و فیلم صنایع دستی و غیره)، روستای پاک (روستای برتر در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد و ...)) برگزار خواهد شد.

دولت‌آبادی بیان کرد: ضمن معرفی روستای برتر استان در حوزه فرهنگی و اهدای تندیس و جوایز ویژه، مستند این روستا جهت پخش در شبکه‌های ملی و استانی تهیه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha