۲ عنوان کتاب دفاع مقدسی در کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد
کد خبر: 3914527
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

۲ عنوان کتاب دفاع مقدسی در کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد

در آیینی با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان، از ۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

2 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 13 مردادماه در آیین رونمایی از 2 عنوان کتاب نمایشنامه دفاع مقدس، اظهار کرد: هنرمندان نمایشنامه‌نویس این استان تاکنون در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های بلندی برداشته‌اند که جای تقدیر دارد.

وی فرهنگ و هنر را زیربنای توسعه هر جامعه‌ای دانست و تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون اقدامات خوبی برای حمایت از نمایشنامه‌ها و فیلم‌نامه‌های حوزه دفاع مقدس انجام داده که این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سال‌های اخیر، حدود 98 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان به چاپ رسیده که ده‌ها مورد از این کتاب‌ها، در قالب نمایشنامه منتشر شده است.

آسمند با بیان اینکه امیدواریم در سال 99 نیز نمایشنامه‌نویسان استان در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، آثار خوبی را تولید کنند، تأکید کرد: امسال تولید 50 عنوان کتاب در قالب‌های مختلف شامل فیلمنامه، نمایشنامه، خاطره، زندگینامه، رمان، تاریخ شفاهی، شعر، پژوهش و غیره در دستور کار قرار گرفته که تعدادی از این کتاب‌ها به حوزه نمایش اختصاص می‌یابد.

یادآور می‌شود، در این آیین که به‌مناسبت سالروز تأسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد، از کتاب‌ نمایشنامه «وقتی توبره‌ انارهای مرده به چشمه سور می‌افتد» نوشته «عباسعلی روشنک» و کتاب نمایشنامه «روزی روزگاری همین کوچه پایینی» نوشته «رضا دانش‌پژوه» رونمایی شد. این کتاب‌ها با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 99 چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

انتهای پیام
captcha