خبرنگاران فعال حوزه بسیج و سپاه تجلیل شدند
کد خبر: 3915537
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
در کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛

خبرنگاران فعال حوزه بسیج و سپاه تجلیل شدند

خبرنگاران فعال حوزه بسیج و سپاه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌و‌بویراحمد تجلیل شدند.

خبرنگاران فعال حوزه بسیج و سپاه تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان امروز، 19 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، گفت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار به نام شهید صارمی نامگذاری شده است، کسانی که در رساندن پیام و ابلاغ جامعه کوشش و تلاش می‌کنند.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های ارتقای سطح آگاهی جامعه اصحاب رسانه هستند که سبب ارتقای سطح بصیرت دینی و آگاهی مردم در فضای حقیقی و مجازی می‌شوند، خبرنگاران باید اخلاق رسانه‌ای شامل اخلاق عمومی و اخلاق تخصصی را رعایت کنند و متناسب با مأموریت خود، اخلاق حرفه‌ای خود را تعریف کنند، حرفه خبرنگاری یک هنر است و هنر یعنی دمیدن روح تعهد در اذهان مخاطبان خود و اگر این موضوع رعایت شود یعنی به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام حکمتی‌نیک بیان کرد: اولین اصل در عرصه خبرنگاری تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی با ارزش‌های اسلامی است، دومین اصل دعوت به وحدت و پرهیز از چندگانگی است. شیوه اطلاع‌رسانی باید رسا و قابل فهم باشد و نباید دارای ابهام و ایهام باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌و‌بویراحمد ابراز کرد: حقوق مادی و معنوی کسانی که خبر و منبع متعلق به آن‌هاست باید رعایت شود و نشر مطالبی که ضایع حق می‌شود نباید نوشته شود، اگر این حقوق رعایت نشود، اخلاق رسانه‌ای رعایت نشده است.

وی یادآور شد: باید در موضوعاتی مانند مقاومت، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود بیماری کرونا گام برداریم و درصدد بیان شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی مانند دوری از اسراف، دعوت به احسان و نیکوکاری باشیم.

انتهای پیام
captcha