«سیل مهربانی» در بازار نشر ایران جاری می‌شود
کد خبر: 3916004
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

«سیل مهربانی» در بازار نشر ایران جاری می‌شود

معاون اداره‌کل ارشاد گلستان با اشاره به انتشار فراخوان ملی کتاب عکس «سیل مهربانی»، گفت: این کتاب، قابی ماندگار از آثار عکاسان سراسر کشور با موضوع سیل خواهد بود.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا یازرلو، معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در مصاحبه‌ای اظهار کرد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی انجمن عکاسان استان گلستان و انجمن سینمای جوان ایران به‌منظور حمایت و ارتقای سطح عکاسی و زمینه‌سازی بهتر و پیشرفت سطح گفت‌وگوی بصری جامعه محترم عکاس و با هدف جلب توجه و مشارکت بیشتر جامعه در پیشگیری هدفمند و جلوگیری از بروز بلایای طبیعی، در نظر دارد با جمع‌آوری آثار هنری عکاسان سراسر کشور با موضوع سیلاب‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اقدام به چاپ کتاب عکس کند.

وی در تشریح موضوع فراخوان، افزود: تصاویر مستند از شروع سیل 1398 در استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، فارس و مازندران، تصاویر خسارت‌ها و آسیب‌های سیل، تصاویر امداد و نجات (تصاویر شرکت گروه‌های امدادی دولتی و مردمی و ...)، تصاویر خدمات فرهنگی و بهداشتی و ... موضوعات این فراخوان هستند.

یازرلو با اشاره به این‌که فراخوان در دو بخش سیلاب‌های سال 98 و  سیلاب‌های گذشته ایران است، ادامه داد: عکس‌های مربوط به سال‌ها و دهه‌های گذشته از سیلاب‌های اتفاق افتاده در ایران، باید کیفیت مناسبی برای چاپ داشته باشند.

وی گفت: شرکت تمامی عکاسان در این فراخوان آزاد است  و هر عکاس می‌تواند برای هر بخش حداکثر 6 اثر ارسال کند. آغاز دریافت آثار از امروز، 20 مردادماه خواهد بود و تا 10 مهرماه ادامه خواهد داشت. پس از انتخاب و داوری نهایی در 20 مهرماه، تلاش می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری کتاب ‌را به چاپ برسانیم. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha