اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز دور جدید طرح اسوه از ۲۵ مردادماه
کد خبر: 3916044
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷

اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز دور جدید طرح اسوه از ۲۵ مردادماه

«آغاز دور جدید طرح اسوه ویژه آموزش قاریان و حافظان نوجوان قرآن» یکی از خبرهای اصلی صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 21 مردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «۹۳ هزار هیئت مذهبی باید مسئول، مداح و بهیار خود را معرفی کنند» آمده است: دومین جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام رستمی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی مرتبط با محرم، صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد. حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار کرد: بر حسب دستور دفتر مقام معظم رهبری، ستاد هماهنگی ملی محرم تشکیل شد و بر حسب تکالیف ستاد ملی کرونا نیز برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم مأمور به تدوین سند و پروتکل شد که بعد از جلسات متعدد با نمایندگان دستگاه‌ها امروز جلسه هم‌اندیشی نهایی با حضور مسئولان نهادهای مرتبط برگزار می‌شود. مطالبه برای برگزاری عزاداری سید الشهدا(ع) حرف عموم مردم است و مردم این امر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جزء هویت، شخصیت و فطرت خود می‌دانند که ان‌شاءالله با رعایت ضوابط و با همراهی خادمان مردم برگزار خواهد شد. در خصوص عزاداری‌های محرم دوگانه سلامت و عزاداری مطرح شده بود که ما مسئولان وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم آنها متولی برگزاری عزاداری و ما نیز متولی امر سلامت شویم که نشان دهیم هیچ دوگانه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

در خبر دیگری با عنوان «آغاز دور جدید طرح اسوه ویژه آموزش قاریان و حافظان نوجوان قرآن از ۲۵ مرداد» آمده است: آیین افتتاحیه دوره جدید طرح اسوه ویژه آموزش و تربیت قاریان و حافظان ممتاز نوجوان قرآن کریم شنبه ۲۵ مرداد برگزار می‌شود. این دوره طرح با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی و البته بخشی از آن به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی که روزهای ۲۵ تا ۱۳ شهریور در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در چهارراه سرچشمه تهران برگزار می‌شود. در دوره جدید طرح اسوه تعداد ۱۵ قاری و ۱۴ حافظ قرآن کریم مورد آموزش و تربیت اساتید تراز اول قرآن کریم قرار می‌گیرند.

طرح آموزشی تربیتی اسوه از سال ۱۳۹۳ به همت جامعه فرهنگ قرآنی است و با همکاری شورای عالی قرآن کار خود را آغاز کرده و تا کنون ۱۲۰ قاری و حافظ نخبه کشور در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند و کسب عناوین مختلف کشوری و بین‌المللی از جمله افتخارات شرکت‌کنندگان طرح اسوه است.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نمکی: تلاش کردیم از هر مناره‌ای ذکر حسین(ع) بلند شود/ عاملی: دستورالعمل محرم، خنثی‌کننده توطئه دشمنان است»، و «تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۸ قرآن کریم+فیلم و متن» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، پنج خبر با عناوین «برگزاری محرم در زمان کرونا باید به الگویی مناسب تبدیل شود»، «جلوه کمک مومنانه جایگزین اجتماع عزاداران در یوم‌العباس زنجان می‌شود»، «همه ملتزم به رعایت دستورالعمل محرم هستیم»، «حماسه‌ای حسینی در ایام کرونایی» و «دستورالعمل ماه محرم بسیار خوب و جامع است» منتشر کرده است.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «قمی: محرم امسال با شکوه و حفظ سلامت مردم برگزار خواهد شد/حاج علی اکبری: در محرم امسال اتفاق بزرگی خواهد افتاد» و «ترافیک رایگان برای هیات‌ها در سامانه هیئت آنلاین» هستند.

تسنیم

شش خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل «آیین تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) بدون مراسم جمعی برگزار می‌شود»، «آیا وضو یا غسل با وجود خالکوبی صحیح است؟»، «مدل مصوب عزاداری محرم، نقشه شیعه انگلیسی را به حاشیه خواهد برد/ بسیج پای‌کار سلامت عزاداران حسینی است»، «سیزدهمین دوره طرح قرآنی «اُسوه» ۲۵ مرداد برگزار می‌شود»، «وزیر بهداشت: تکلیف کسانی که در مسئله عزاداری محرم از رهبری جلوتر می‌روند روشن است» و «نماهنگ|عدالت؛ راه ناتمام» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه خبر با عناوین «‌۹۳ هزار هیئت مذهبی باید مسئول، مداح و بهیار خود را معرفی کنند»، «ریحانةالحسینی‌ها از امروز فضای مجازی را محرمی می‌کنند» و «‌اسراف چه تأثیری بر زندگی انسان دارد؟» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «‌انتشار تفسیر بخش‌هایی از آیه مباهله از سوی حجت‌الاسلام قرائتی» آمده است: روز مباهله روز پیروزی اعتقادی عینی فرمانده سپاه اسلام یعنی رسول اکرم(ص) در مقابل سران مسیحیان نجران بود که سپاه اسلام از حضرت امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، حضرت امام حسن و حضرت امام حسین(ع) تشکیل یافته بود و خداوند متعال نیز به برکت وجود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به این روز شرافت خاصی در میان سایر ایام سال بخشید در این برنامه تفسیر آیه مباهله حجت الاسلام قرائتی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

در این آیه می‌خوانیم: «فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ نسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ» هر گاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده،(باز) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت نمائیم، شما نیز زنان خود را، ما از نفوس خود(و کسی که همچون جان ما است) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله(و نفرین) کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم».
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه یادشده می‌توانند روز ۲۴ مردادماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade @ مراجعه کنند.

«وقتی کم‌کاری‌ها، انسان را ملعون می‌کند!» عنوان خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز هشت خبر با عناوین «پیام تسلیت روحانی برای درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار»، «احکام دین نمود تجلی رحمت خداست»، «اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود»، « آیا کرونا یکی از امتحانات الهی پیش از ظهور است؟»، «مردم بیشتر از همیشه مسائل بهداشتی را در هیات‌ها رعایت می‌کنند»، «شعرهایی از سیدحسن حسینی برای امام حسین(ع)»، «نوروزی: محرم امسال مردم برای کمک به مستضعفین دست به دست هم خواهند داد» و «حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفارت لبنان» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha