مراسم عزای حسینی را با سه نفر هم می‌توان برگزار کرد
کد خبر: 3916045
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

مراسم عزای حسینی را با سه نفر هم می‌توان برگزار کرد

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با تاکید براینکه موضوع اصلی در ایام محرم برگزاری مراسم عزاداری است نه تعداد نفرات حاضر در مجلس، گفت: مراسم عزای حسینی را با سه نفر هم می‌توان برگزار کرد

مراسم عزاری حسینی را سه نفر هم می‌توان برگزار کرد

 مجید زنجانی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: به دلیل شیوع کرونا در کشور، دغدغه‌هایی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در محافل مختلف مطرح شده است و حتی بعضی از مجالس را تعطیل کرده‌اند.
وی توصیه کرد: بهتر است این مراسم را تعطیل نکنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا، مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار شود.
زنجانی گفت: موضوع اصلی در برگزاری این مراسم جمعیت نیست، بلکه برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) است بنابراین می‌توان حتی با سه نفر یعنی یک سخنران، یک مداح و یک مستمع، مراسم عزاداری را برگزار کرد.
زنجانی افزود: از ذاکران و سخنرانان و هیئت‌داران انتظار می‌رود این مراسم را با قوت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.
این مسئول در ادامه به برنامه‌های عزاداری پیش‎بینی شده توسط سپاه کرج اشاره کرد و افزود: یکی از آئین‌های های اصلی در دهه اول محرم سپاه امام حسین(ع) کرج برگزاری زیارت عاشورا در صبحگاهان دهه اول ماه محرم است.
وی با بیان اینکه کرونا باعث شد تا در برگزاری این مراسم تغییراتی داشته باشیم، گفت: این مراسم در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک چهارم ظرفیت(به دلیل قرارگرفتن در فضای بسته) برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع)‌ کرج یکی از برنامه‌های این مراسم در سال‌های گذشته توزیع حلیم صبحانه برشمرد و افزود: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امسال توزیع حلیم نخواهیم داشت و پس از برگزاری مراسم، بسته‌بندی‌های خوراکی بهداشتی توزیع می‌شود.
زنجانی تصریح کرد: همچنین در دهه اول ماه محرم امسال سپاه کرج در حسینیه عاشقان ثارالله میزبان هیئت «لوای یا حیدر کرار» خواهد بود.
وی گفت: مراسم عزاداری این هیئت در دهه اول ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود. این هیئت یکی از هیئت‌های پرجمعیت و جوان و اثرگذار کرج است که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال مراسم آن‌ها در این حسینیه برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه کرج اضافه کرد: محرم امسال عجین است با اولین محرمی که حاج قاسم را در بین خودمان نداریم و یاد و خاطره این سردار سرافرار را در هیئت‌های مذهبی و عزدارا‌ی‌ها و سخنرانی‌ها خواهیم داشت و با اشعار شعرا و سخنان خطبا یاد و خاطره این سردار را زنده نگه می‌داریم.

انتهای پیام
captcha