تاثیر تقویت سواد رسانه‌ای بر کاهش آسیب‌های فضای مجازی
کد خبر: 3916085
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

تاثیر تقویت سواد رسانه‌ای بر کاهش آسیب‌های فضای مجازی

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از گام‌های مهم در کاهش آسیب‌های فضای مجازی توجه به سواد رسانه‌ای است، گفت: با توجه به ضریب نفوذ فضای مجازی، امروز نیازمند تقویت سواد رسانه‌ای عموم مردم جامعه هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، سجاد ستوده، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان امروز 21 مرداد ماه در بازدید از مجوعه خبرگزاری ایکنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروز اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش کاربرد فضای مجازی در زندگی مردم، نیاز است آسیب‌های مربوط به این فضا را در جامعه کاهش دهیم لذا باید به‌ سمت آموزش سواد رسانه‌ای گام برداریم و همه مسئولان هم در این راستا به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی رسانه‌های داخلی ناکام گذاشتن بیگانگان، حل مشکلات و مطالبات مردمی و حفظ امنیت اجتماعی است، گفت: امروز دشمن با جنگ روانی در تلاش است تا به صورت حرفه‌ای و انتشار اخبار دروغ و شایعه، مخاطبان خود را جذب کند که می‌طلبد در این زمینه رسانه‌های داخلی با هوشمندی و قلم تاثیرگذار خود، توطئه دشمن را نقش برآب کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پرداختن به موضوعات و معضلات استان باید از اولویت های رسانه ها باشد، تصریح کرد: نگاه فضای مجازی به معضلات استان، نگاهی مسئله محور است و در این راستا رسانه های استان می توانند کمک کننده باشند.

ستوده با بیان اینکه یکی از گام‌های مهم در کاهش آسیب‌های فضای مجازی توجه به سواد رسانه‌ای است، افزود: با توجه به ضریب نفوذ فضای مجازی، امروز نیازمند تقویت سواد رسانه‌ای عموم مردم جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی سپاه قدس گیلان آمادگی تعامل با رسانه های استان در حوزه های مختلف را دارد، تصریح کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی بازوان قوی در زمینه حل بسیاری از مشکلات جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha