دید‌بان حقوق بشر: رژیم بحرین احکام اعدام را لغو کند
کد خبر: 3916097
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

دید‌بان حقوق بشر: رژیم بحرین احکام اعدام را لغو کند

دید‌بان حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواست احکام اعدامی را که به تازگی علیه دو فعال بازداشتی جدید در زندان‌های بحرین صادر شده است، لغو کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ابنا) دیدبان حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواست حکم اعدام «محمد رمضان» و «حسین موسی»، دو فعال بازداشتی را که دیوان محاسبات بحرین در سیزدهم ژوئیه 2020 تأیید کرده است، لغو کند.

دیدبان حقوق بشر در حساب کاربری خود در توئیتر آورده است: دیوان محاسبات بحرین مجازات اعدام علیه این دو مرد را علی رغم مدارکی که دال بر شکنجه آنان در فرایند بازپرسی است، تأیید کرده است.

این سازمان از «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین خواست که این حکم را به منظور اصلاح یک بی‌عدالتی سنگین علیه دو بازداشتی که در معرض آن قرار گرفته‌اند، ابطال کند.

دادگاه‌های رژیم بحرین در سال 2014 برای رمضان و موسی حكم اعدام صادر كرده بودند و این حكم در سال 2015 مورد تجدید نظر قرار گرفت و تأیید شد؛ اما در سال 2018، گزارش‌های پزشکی تأیید كرد كه این دو نفر به زور شكنجه اعتراف کرده‌اند كه منجر به تعلیق این دو حكم و درخواست تجدید نظر شد.

دادگاه تجدیدنظر مجدداً در 8 ژانویه سال 2020، حکم صادر شده علیه آنها را تأیید کرد و در 13 ژوئیه 2020 دیوان محاسبات هم حکم را تأیید کرد.

رژیم آل خلیفه سرکوبگری را ابزار خاموش کردن صدای حق‌خواهی و مطالبه دموکراسی ملت خود قرار داده است و معمولا زیر شکنجه از مخالفان بازداشتی اعتراف گرفته و برایشان احکامی نظیر حبس طویل‌المدت، سلب تابعیت یا اعدام صادر می‌کند.

انتهای پیام
captcha