بیانیه جمعی از علما و پزشکان شیعه عربستان در مورد مراسم محرم
کد خبر: 3916099
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

بیانیه جمعی از علما و پزشکان شیعه عربستان در مورد مراسم محرم

در آستانه حلول ماه محرم، جمعی از علمای شیعه عربستان در بیانیه‌ای خواستار رعایت دستورالعمل‌های خاص پیشگیری از شیوع کرونا در مراسم این ماه شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از جهینه الاخباریه،21 نفر از علمای دینی و پزشکان شیعه عربستان در بیانیه‌ای خواستار رعایت دستورالعمل‌های خاص برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم شدند.

در این بیانیه آمده است: محرم در آستانه فرارسیدن است و ما همچون دیگر مردم جهان در سایه  قوانین پیشگیرانه از شیوع کرونا که دین و عقل و قانون ما را بدان ملزم کرده، زندگی می‌کنیم.

امضاکنندگان این بیانیه با اشاره به روایات ائمه‌(ع) مبنی بر وجوب حفظ سلامت افراد و حرام بودن زیان رساندن به دیگران، از عزاداران خواسته‌اند امسال در مجالس عزاداری و حسینیه‌ها‌، توصیه‌های پیشگیرانه را به شدت رعایت کنند.

در این بیانیه از عزاداران خواسته شده حسینیه‌های کوچک که امکان رعایت اصول بهداشتی در آنها میسر نیست، بسته شوند و عزاداران از طریق شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های مراسم عزاداری را دنبال کنند.

همچنین در این بیانیه خواسته شده کودکان و سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن در مراسم عزاداری امسال شرکت نکنند و از سخنرانان مراسم این ماه نیز خواسته شده که زمان سخنرانی خود را تا حد امکان کوتاه کنند.
انتهای پیام
captcha