نقش پررنگ مادران در تقویت روضه‌های خانگی
کد خبر: 3919846
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

نقش پررنگ مادران در تقویت روضه‌های خانگی

امام جمعه دهدشت درخصوص نقش مادران در تقویت روضه‌های خانگی، گفت: مادران به‌عنوان کسانی که مدیریت خانه و خانواده را بر عهده دارند، با حضور در مساجد، سیاه پوش کردن سردرب منازل و ... به ارتقای بعد معرفتی نسل جوان کمک می‌کنند.

هیچ خلا روانی برای خادمات هیئت‌های مذهبی ایجاد نشده است

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد درخصوص عزاداری و سبک سوگواری در تاریخ، اظهار کرد: در طول تاریخ اقوام، ملل و مذاهب نحوه سوگواری‌های متفاوتی دارند؛ امام سجاد(ع) اولین کسی بود که بعد از شهادت امام حسین(ع) برای ایشان مجلس سوگواری برگزار کردند و به ترتیب همه اهل بیت این مجلس سوگواری را برپا کردند.

وی افزود: آنچه که امروز به‌عنوان دین در جامعه است از قرآن و عزاداری‌هاست. یکی از مهم‌ترین مباحث در مسئله عاشورا آشنایی با مفاهیم باطنی عاشورا است، به ظاهر قیام و جنگی رخ می‌دهد و شکستی نصیب می‌شود؛ ضمن اینکه باطن مسئله مقابله با کفر، استکبار و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالمین است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر آشنایی مردم با مفاهیم و فلسفه قیام عاشورا، علت‌های ایستادگی امام حسین(ع) در مقابل یزیدیان زمان و بررسی قیام عاشورا را از جمله راهکارهای تقویت شعور در کنار شور و بعد باطنی عاشورا عنوان کرد.

وی درخصوص نقش مادران در تقویت روضه‌های خانگی، بیان کرد: مادران به‌عنوان کسانی که مدیریت خانه و خانواده را بر عهده دارند، با حضور در مساجد، سیاه پوش کردن سردرب منازل و ... به ارتقای بعد معرفتی نسل جوان کمک می‌کنند، ضمن اینکه نقش بانوان از جمله زینب(س) در روز عاشورا بر هیج کس پوشیده نیست.

این کارشناس دینی و مشاوره خانواده با اشاره به ویروس کرونا، تصریح کرد: امسال شرایط ویژه است نباید به این بهانه مجالس عزاداری تعطیل شوند و باید فضای مجازی به رشد و تقویت مجالس عزاداری کمک کند و خوشبختانه هیچ خلأ روانی برای خادمان ایجاد نشده و خادمان خوب می‌دانند که سلامت جامعه مهم است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ابراز کرد: سلامت روانی جامعه مورد تأکید اباعبدالله بوده و اجازه نداد انحراف فکری و دینی وارد جامعه شود. هیئت‌ها در طول تاریخ خلأهای روانی را پر کردند و در تقویت فهم دینی جامعه تلاش کردند، یکی از علت‌های برتری جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع، تقویت جوانان انقلابی و دینی است.

وی افزود: هیئت‌ها در طول این چند ماه از شروع کرونا تاکنون تعطیل نبودند و با فاصله‌گذاری اجتماعی در تولید ماسک، الکل و دستکش پای کار بودند و باید بدانیم هیئت‌های مذهبی صرفاً عزاداری نمی‌کنند و در تمامی بلایای طبیعی اینها هستند که تلاش شبانه‌روزی دارند و شور دینی و اخلاقی به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه درخصوص قیام حسینی و قرآن کریم، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی امر به معروف و نهی از منکر است که در قرآن به آن سفارش شده و از واجبات دینی ما است. امام حسین(ع) وقتی از مدینه خارج شدند علت قیام خویش را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند، ضمن اینکه این مسئله را بارها در عاشورا تکرار کردند.

حجت‌الاسلام وحدانی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) قیام «هیهات منا الذله» بود و اینها برگرفته از قرآن است و در واقع قیام عاشورا عمل به قرآن و سنت پیامبر(ص) بود.

انتهای پیام
captcha