اجتماع زنان عاشورایی در گچساران برگزار شد
کد خبر: 3921832
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

اجتماع زنان عاشورایی در گچساران برگزار شد

اجتماع زنان عاشورایی همزمان با دهه دوم محرم در گچساران برگزار شد.

اجتماع بزرگ زنان عاشورایی درگچساران برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اجتماع زنان عاشورایی با ندای لبیک یا زینب کبری(س) از سوی بسیج دانشجویی شهرستان گچساران و باشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار بارگاه مطهر شهدای گمنام این شهرستان عصر روز گذشته، 18 شهریورماه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدسعید رشیدی‌کیا، امام جمعه موقت گچساران به گوشه‌ای از مجاهدت‌های شیر زنان اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) بهترین الگوی صبر و مقاومت برای زنان جامعه اسلامی است و دوری از الگوهایی غربی برای نسل جوان و اهتمام به شناخت الگوهای زنان مسلمان و خدمات بی‌شائبه آنان از صدر اسلام تاکنون بسیار حایز اهمیت است.

در این مراسم نمایشگاه عکسی از خدمات زن مسلمان از صدر اسلام، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و همچنین جهادگران خواهر بسیج دانشجویی شهرستان گچساران و باشت که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز با تولید ماسک و دستکش خدمت عظیمی به جامعه و آحاد مردم کرده‌اند نیز دایر شده بود.

همچنین کارگاه‌های مشاوره و تولید ماسک نیز گوشه‌‌ای از مجاهدت‌های زن مسلمان را به نمایش گذاشت. در قسمتی از این مراسم نیز خواهران دانشجو روایت درد و رنج و صبر و تحمل زنان در واقعه عاشورا را به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به سوگواری پرداختند و همه شرکت‌کنندگان این مراسم با بستن سربند لبیک یا زینب کبری(س) و فریاد یا زینب با عقیله بنی هاشم پیمان مجدد و ناگسستنی بستند.

انتهای پیام
captcha