تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) به اوقاف سپرده می‌شود
کد خبر: 3923375
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) به اوقاف سپرده می‌شود

بعد از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) در قلعه رئیسی به اوقاف سپرده می‌شود.

تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) به اوقاف سپرده می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آستان مقدس امامزاده سیدمحمید(ع) کهگیلویه تنها بقعه‌ای بود که در این استان توسط اوقاف اداره نمی‌شد بلکه تحت پوشش و نظارت حجت‌الاسلام میراحمد تقوی بود. وی مؤسس حوزه علمیه دهدشت و از بزرگان و نوادگان این امامزاده بود که متأسفانه 24 مردادماه سال 98 به علت کهولت سن (۹۶ سالگی) در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت درگذشت.

حجت‌الاسلام سید‌نورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در این خصوص گفت: اولین همایش بزرگداشت آمیراحمد تقوی (عالم واقف در وقت) به پاس زحمات و خدمات ایشان در مدیریت بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) سوم مهرماه امسال در جوار بقعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل امور بقاع سازمان اوقاف، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، شورای تأمین شهرستان کهگیلویه و هیئت امنای امامزاده نیز در این ویژه‌برنامه حضور دارند.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هیئت امنای بقعه متبرکه شامل 7 نفر است که آیت‌الله مرتضی تقوی، فرزند مرحوم میراحمد تقوی رئیس هیئت امنا هستند. همچنین مراسم رسمی واگذاری تولیت بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) به اوقاف نیز برگزار می‌شود، ضمن اینکه در این آستان مقدس ویژه‌برنامه‌های مرکز افق، طرح آرامش بهاری، ضیافت همدلی، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی، تمامی جشن‌ها و مراسم مذهبی برگزار خواهد شد.

یک توصیه به اوقاف

با توجه به اینکه تولیت بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) به دست مرحوم آمیراحمد تقوی بود و این موضوع باعث تسریع در روند بهسازی، ساماندهی و مدیریت مجموعه آستان مقدس بوده، جا دارد با واگذاری تولیت بقعه به اوقاف، این روند تداوم یابد تا شاهد بی‌برنامگی در خدمت‌رسانی به زوار و دوستداران امامزاده نباشیم.

یادآور می‌شود، نسب‌نامه سیدمحمید(ع) با هفت الی هشت واسطه به حضرت امام محمد تقی‌الجواد(ع) منتهی می‌شود.

انتهای پیام
captcha